X / Twitter może zniknąć z App Store i Google Play

Jeśli Elon Musk zdecyduje się usunąć funkcję blokowania użytkowników, X (dawniej Twitter) może zniknąć ze sklepów z aplikacjami mobilnymi. Aplikacja bez tej funkcjonalności będzie najpewniej naruszać warunki i zasady określone przez AppStore oraz Google Play, zwłaszcza te dotyczące treści generowanych przez użytkowników.

Elon Musk w piątek ogłosił, że użytkownicy X, wcześniej Twitter, nie będą już mogli korzystać z funkcji blokowania innych użytkowników na platformiw. Ta informacja wywołała sporo kontrowersji, ponieważ pomaga ona unikać niechcianych wpisów z konkretnych kont, umożliwiając użytkownikom kontrolowanie tego, co wyświetla się na ich „stronie”. Podobnie działa „wyciszenie’, ale tylko w jedną stronę – wyciszony użytkownik dalej może czytać nasze wpisy. Usunięcie funkcji „Zablokuj” może również naruszyć wytyczne określone przez AppStore oraz Google Play, a to potencjalnie doprowadziłoby do usunięcia aplikacji X z tych sklepów.

Elon_Musk_Martin Tripp

Gdy użytkownik blokuje konto na Twitterze, traci ono możliwość obserwowania użytkownika, przeglądania jego tweetów lub odnajdowania wpisów. Zablokowany użytkownik nie ma również dostępu do listy obserwujących, polubień ani list, w których może być umieszczony. Ponadto zablokowany użytkownik nie może oznaczać osoby, która go zablokowała, na zdjęciach. Blokowanie oznacza również, że użytkownik nie będzie już otrzymywał wiadomości bezpośrednich (DM) od tej osoby.

Wszystkie te ograniczenia znikną, jeśli Elon Musk zdecyduje się na usunięcie funkcji blokowania. Jedyne, co będzie można zablokować, to właśnie DM.

Musk napisał w piątek na Twitterze: „Funkcja blokowania zostanie usunięta, z wyjątkiem wiadomości bezpośrednich”.
„To nie ma sensu”, dodał w kolejnym tweecie.

Twitter a zasady sklepów z aplikacjami

Decyzja o usunięciu funkcji blokowania na Twitterze może potencjalnie prowadzić do naruszenie warunków i zasad określonych przez AppStore oraz Google Play, zwłaszcza w kontekście treści generowanych przez innych użytkowników.

Twitter App Store

Co więcej, zgodnie z zasadami Google Play, aplikacje zawierające lub bazujące na treściach generowanych przez użytkowników (UGC – user generated content), takie jak Twitter, Facebook i Threads, muszą wdrożyć skuteczne procedury moderowania treści UGC. Google definiuje to jako treści dostarczane przez użytkowników i dostępne dla co najmniej części osób korzystających z aplikacji. Wymaga również, aby aplikacje zawierające UGC miały „wewnętrzny system blokowania treści i użytkowników”.

Sklep Apple App Store również określa pewne reguły dla aplikacji zawierających lub opartych na treściach generowanych przez użytkowników. Aplikacje te muszą umożliwiać „blokowanie użytkowników powodujących nadużycia w usłudze”, „filtrowanie obraźliwych treści” oraz szybką reakcję na zgłoszenia dotyczące nieodpowiednich wpisów.

Źródło: NDTV

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x