X (Twitter) wymaga od reklamodawców wydawania minimum 1000 dolarów miesięcznie

Według doniesień, w trakcie rebrandingu na X, Twitter stosuje twardą taktykę wobec reklamodawców, aby zwiększyć swoje dochody. To zupełnie nie dziwi, bo ostatnie raporty sugerowały, że przychody platformy społecznościowej spadły o imponujące 50 procent. Według Wall Street Journal, najnowsza strategia firmy, której celem jest zwiększenie przychodów, to żądanie od firm wydawania co najmniej 1000 dolarów miesięcznie na reklamy, aby utrzymać status weryfikacji na platformie.

Elon_Musk_Martin Tripp

W odpowiedzi na tweet z fragmentem tekstu WSJ, Musk stwierdził, że „umiarkowanie wysoki” koszt jest środkiem zapobiegawczym, mającym na celu zmniejszenie liczby oszustów tworzących „miliony kont” na platformie. Musk dodał, że firmy mogą zamiast tego wybrać opcję wydawania 1000 dolarów miesięcznie za utrzymanie statusu zweryfikowanej organizacji firmy.

Jasnym jest, że Elon Musk poszukuje sposobów na zmniejszenie strat, a głównym źródłem przychodów platformy są przecież reklamy. Według WSJ, Twitter obniża ceny niektórych swoich pakietów reklamowych. Dla przykładu, do 31 lipca wszyscy nowi reklamodawcy otrzymują 50 procent zniżki. Firma twierdzi, że celem tych „promocji” jest umożliwienie reklamodawcom „osiągnięcia większego zasięgu w kluczowych momentach”, takich jak wydarzenia sportowe.

Miesięczna opłata w wysokości 1000 dolarów prawdopodobnie nie stanowi problemu dla większych firm, ale zmiana może zaszkodzić mniejszym podmiotom, które nie chcą wydawać takich kwot lub nie mają dodatkowego budżetu na ten cel.

twitter facebook ikonki smartfon

Twitter (X) może mieć jeszcze problem z rebrandingiem

Jakby tego było mało, może się okazać, że rebranding Twittera na X może być bardzo skomplikowany pod względem prawnym. Wiele firm, w tym Meta i Microsoft, mają już prawa własności intelektualnej do tej samej litery.

Jest 100% szansa, że Twitter zostanie pozwany przez kogoś z tego powodu – powiedział w rozmowie z Reutersem Josh Gerben, prawnik ds. znaków towarowych, który stwierdził, że naliczył niemal 900 aktywnych rejestracji znaków towarowych w USA, które już obejmują literę X.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x