Threads osiąga 100 mln użytkowników, a Musk proponuje Zuckerbergowi konkurs na długość przyrodzenia
Według serwisu Statista, który analizuje publicznie dostępne konta w Threads, aplikacja przekroczyła dziś rano 100 mln użytkowników. Tak szybki rozwój najwyraźniej frustruje Elona Muska, który zaproponował Markowi Zuckerbergowi, CEO firmy Meta, która jest właścicielem Threads, konkurs na długość przyrodzenia. Nerwy puszczają?

Do niedawna najszybciej rozwijającą się aplikacją była ChatGPT OpenAI, ale zajęło jej dwa miesiące, aby osiągnąć liczbę 100 milionów użytkowników. Serwis Threads, który zadebiutował w środę wieczorem, osiągnął tę samą liczbę w zaledwie kilka dni. Zuckerberg w ostatnich dniach regularnie udostępniał aktualizacje, mówiąc, że wzrost ten „przekroczył nasze oczekiwania”. Według niego, że aplikacja osiągnęła dwa miliony użytkowników w ciągu dwóch godzin i dziesięć milionów w ciągu siedmiu godzin.
Według oświadczenia z maja 2022 roku Twitter miał 229 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników, a dane z najnowszego raportu Statista podają liczbę 436 milionów.

Musk pozywa Meta w związku z podobieństwem Threads do Twittera
Jak informuje Semafor, powołując się na list przesłany do Zuckeraberga przez prawnika, Twitter zagroził Meta pozwem. Po zakupie platformy mediów społecznościowych przez Elona Muska w zeszłym roku za 44 miliardy dolarów pojawiło się wielu konkurentów dla Twittera, a kierownictwo serwisu podejmowało od tego momentu szereg chaotycznych decyzji, które zraziły zarówno użytkowników, jak i reklamodawców.

Analitycy i eksperci twierdzą, że problemy Twittera otwierają przestrzeń dla dobrze dofinansowanego konkurenta, takiego jak Meta Platforms, zwłaszcza ze względu na dostęp do użytkowników Instagrama i siłę reklamy.
Premiera Threads nastąpiła w idealnym momencie, aby dać jej szansę na odsunięcie Twittera od władzy – powiedział Niklas Myhr, profesor marketingu na Uniwersytecie Chapmana.
Threads będzie miało dobry start, bo opiera się na platformie Instagram z ogromną bazą użytkowników, a jeśli oni ją zaakceptują, reklamodawcy będą korzystać z tej aplikacji.
Żródło: Independent

Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.