Threads osiąga 100 mln użytkowników, a Musk proponuje Zuckerbergowi konkurs na długość przyrodzenia

Według serwisu Statista, który analizuje publicznie dostępne konta w Threads, aplikacja przekroczyła dziś rano 100 mln użytkowników. Tak szybki rozwój najwyraźniej frustruje Elona Muska, który zaproponował Markowi Zuckerbergowi, CEO firmy Meta, która jest właścicielem Threads, konkurs na długość przyrodzenia. Nerwy puszczają?

Musk Threads Twitter

Do niedawna najszybciej rozwijającą się aplikacją była ChatGPT OpenAI, ale zajęło jej dwa miesiące, aby osiągnąć liczbę 100 milionów użytkowników. Serwis Threads, który zadebiutował w środę wieczorem, osiągnął tę samą liczbę w zaledwie kilka dni. Zuckerberg w ostatnich dniach regularnie udostępniał aktualizacje, mówiąc, że wzrost ten „przekroczył nasze oczekiwania”. Według niego, że aplikacja osiągnęła dwa miliony użytkowników w ciągu dwóch godzin i dziesięć milionów w ciągu siedmiu godzin.

Według oświadczenia z maja 2022 roku Twitter miał 229 milionów miesięcznych aktywnych użytkowników, a dane z najnowszego raportu Statista podają liczbę 436 milionów.

odpolityczniony-facebook-zdecydowana-zapowiedz-marka-zuckerberga

Musk pozywa Meta w związku z podobieństwem Threads do Twittera

Jak informuje Semafor, powołując się na list przesłany do Zuckeraberga przez prawnika, Twitter zagroził Meta pozwem. Po zakupie platformy mediów społecznościowych przez Elona Muska w zeszłym roku za 44 miliardy dolarów pojawiło się wielu konkurentów dla Twittera, a kierownictwo serwisu podejmowało od tego momentu szereg chaotycznych decyzji, które zraziły zarówno użytkowników, jak i reklamodawców.

Elom Musk
foto: JD Lasica, CC BY 2.0

Analitycy i eksperci twierdzą, że problemy Twittera otwierają przestrzeń dla dobrze dofinansowanego konkurenta, takiego jak Meta Platforms, zwłaszcza ze względu na dostęp do użytkowników Instagrama i siłę reklamy.

Premiera Threads nastąpiła w idealnym momencie, aby dać jej szansę na odsunięcie Twittera od władzy – powiedział Niklas Myhr, profesor marketingu na Uniwersytecie Chapmana.

Threads będzie miało dobry start, bo opiera się na platformie Instagram z ogromną bazą użytkowników, a jeśli oni ją zaakceptują, reklamodawcy będą korzystać z tej aplikacji.

Żródło: Independent

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x