Autonomiczne taksówki Waymo wyjadą na autostrady

Kalifornia dała zielone światło firmie Waymo na rozszerzenie działalności autonomicznych taksówek. Pojazdy będą mogły się teraz poruszać po autostradach w wyznaczonych obszarach Los Angeles i Zatoki San Francisco. Decyzja ta, wydana przez kalifornijskiego regulatora, oznacza, że samochody od teraz mogą się poruszać po wyznaczonych drogach lokalnych i autostradach z prędkością do 105 km/h (65 mph). Firma zapewnia, że ekspansja będzie stopniowa i ostrożna i nie planuje natychmiastowego wjazdu na autostrady.

Wcześniej Kalifornijska Komisja ds. Przedsiębiorstw Usług Publicznych (CPUC) wstrzymała czasowo rozszerzenie działalności Waymo do czerwca, wymagając dodatkowego przeglądu w związku z zastrzeżeniami zgłoszonymi przez różne agencje miejskie San Francisco i obywateli. Obawy dotyczące bezpieczeństwa taksówek autonomicznych nasiliły się po głośnych wypadkach, w tym niedawnej kolizji pojazdu Waymo z rowerzystą, a także wcześniejszym incydentem, w którym pojazd Cruise uderzył i wlókł za sobą pieszego.

Waymo pasażerowie

Waymo stale doskonali swoje procedury bezpieczeństwa

Jednak CPUC uznała teraz, że Waymo wykazało się stałym doskonaleniem swojej technologii, protokołów bezpieczeństwa i procedur operacyjnych związanych z interakcjami z ludźmi, aby złagodzić ryzyko związane z usługami przewozu pasażerów bez kierowcy na rozszerzonych obszarach. W związku z tym firma otrzymała pozwolenie na rozpoczęcie ekspansji.

Waymo One Zeekr

Jednocześnie decyzja CPUC odrzuca wnioski Departamentu Transportu Los Angeles (LADOT) o przeprowadzenie rozpraw dowodowych w sprawie spornych kwestii, stwierdzając, że nie zidentyfikowano żadnych istotnych zdarzeń wymagających formalnych rozpraw. Dodatkowo CPUC oddaliła wezwania do oczekiwania na uchwalenie ustawy stanowej nr 915, która przyznałaby miastom większą władzę regulacyjną nad autonomicznymi taksówkami, uznając takie kwestie za wykraczające poza jej władzę.

Niektóre grupy wyraziły poparcie dla ekspansji Waymo, podkreślając potencjalne korzyści w zakresie bezpieczeństwa, dostępności, gospodarki i środowiska, ale inne, takie jak Amerykańska Rada Niewidomych, wyraziły obawy. Wzywały one CPUC do niezatwierdzania wniosku Waymo bez zainicjowania procesu ustanowienia nowych standardów bezpieczeństwa i dostępności. Jednak CPUC odmówiła, uznając te kwestie regulacyjne za szersze zagadnienia dotyczące całej polityki wprowadzania pojazdów autonomicznych.

Źródło: The Verge

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x