Autonomiczne taksówki Cruise zablokowały ambulans w San Francisco – pacjent zmarł

W połowie sierpnia dwie autonomiczne taksówki Cruise zatrzymały się na drodze i zablokowały ambulans transportujący ciężko rannego pacjenta. Według służb ratowniczych z San Francisco to opóźnienie przyczyniło się do tragedii, ponieważ pacjent zmarł 20-30 minut po przybyciu do szpitala. Firma zaprzecza i jako dowód przekazała film, z którego ma wynikać, że karetka mogła poruszać się bez przeszkód.

Według Forbesa, który jako pierwszy opublikował raport służb, firma Cruisedostarczyła film, który przeczy opisowi incydentu z 14 sierpnia, który zgłosili strażacy z San Francisco. Według Forbesa film pokazuje, jak jedna autonomiczna taksówka szybko opuszcza miejsce zdarzenia, a druga pozostaje unieruchomiona na skrzyżowaniu. Dziennikarze twierdzą jednak, że z nagrania nie da się wywnioskować, czy karetka mogła bezpiecznie opuścić miejsce zdarzenia.

gm-cruise-autonomiczna-taksowka-san-francisco

Hannah Lindow, rzeczniczka Cruise, stwierdziła, że pozostający na drodze pojazd Cruise zrobił to, aby ustąpić pierwszeństwa służbom ratowniczym kierującym ruchem. Wyjaśniła, że przez cały czas, gdy autonomiczna taksówka stała, ruch nadal odbywał się po jej prawej stronie, umożliwiając ambulansowi przejazd, gdy poszkodowany trafił do karetki. Ambulans miał następnie bez przeszkód opuścić miejsce zdarzenia.

Raport strażaków o incydencie z 14 sierpnia wskazywał, że ratownicy przybyli na skrzyżowanie Seventh i Harrison Street o 22:50, aby udzielić pomocy osobie, która została potrącona przez samochód. W raporcie wspomniano, że poszkodowany doznał ciężkiego urazu głowy, miał trudności z oddychaniem, a ratownicy zdołali go ustabilizować i umieścić w ambulansie.

Cruise General Motors

Strażacy informują o 52 incydentach związanych z pojazdami Cruise

Karetka nie mógła jednak opuścić miejsca zdarzenia, ponieważ dwie autonomiczne taksówki Cruise blokowały oba prawe pasy na Harrison Street. Raport stwierdzał, że policjanci z San Francisco bezskutecznie usiłowali ręcznie przesunąć samochody. Strażacy mieli następnie następnie poprosić oficera ze straży pożarnej San Francisco o przesunięcie jego pojazdu, który również blokował jeden z pasów. Dopiero wtedy karetka mogła ruszyć do szpitala.

To właśnie opóźnienia spowodowane przez autonomiczne taksówki blokujące trasę wyjazdu z miejsca zdarzenia miały przyczynić się do śmierci potrąconej osoby, która zmarła w około 30 minut od przyjazdu do szpitala.

Według Forbesa do San Francisco FD zgłoszono w sumie 74 incydenty z udziałem autonomicznych taksówek, z czego 52 dotyczyły pojazdów Cruise.

Źródło: San Francisco Chronicle

5 1 vote
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x