Autonomiczne taksówki Waymo i Cruise z pełną zgodą na jazdę po San Francisco

Firma Waymo należąca do Google oraz Cruise należąca do GM otrzymały zgodę od kalifornijskich organów regulacyjnych na pobieranie opłat za przejazdy w San Francisco o dowolnej porze dnia. Kalifornijska Komisja ds. Usług Publicznych (CPUC) zdecydowała w głosowaniu, że autonomiczne taksówki spełniają wymagania licencyjne.

Cruise taksówki autonomiczne San Francisco

Waymo informuje, że w nadchodzących tygodniach „stopniowo przyjmie większą liczbę pasażerów” i „rozpocznie pobieranie opłat za przejazdy pasażerskie w mieście”. Firma ma już 100 tys. zapisów na liście oczekujących i spodziewa się, że popyt będzie „niezwykle duży”, dlatego chce podejść do tego bez pośpiechu, „aby zapewnić pasażerom niezawodną usługę”. Obiecuje też udostępnić autonomiczne przejazdy „w miarę upływu czasu dostępne dla każdego”. Tymczasem Kyle Vogt, CEO Cruise, oznajmił, że jego firma będzie nadal współpracować z organami regulacyjnymi, aby zrealizować wspólne zobowiązanie do dostarczenia „bezpieczniejszych, czystszych i bardziej dostępnych opcji transportu”.

Waymo pasażerowie

Waymo i Cruise mają w San Francisco 500 autonomicznych taksówek

Należąca do Google firma ma w San Francisco flotę 200 taksówek autonomicznych, a firma córka GM posiada w tym mieście 300 pojazdów. Przed uzyskaniem zezwolenia CPUC, Cruise mogła oferować pasażerom płatne przejazdy tylko w ograniczonych obszarach San Francisco od 22:00 do 6:00 bez kierowcy czuwającego nad bezpieczeństwem. W innych godzinach w pojeździe musiał on być. Waymo mogło pobierać opłaty od pasażerów za jazdy o dowolnej porze dnia, ale zawsze w samochodzie musiał siedzieć człowiek kontrolujący poczynania taksówki.

Według The San Francisco Standard, prezydentka komisji, Alice Reynolds, oraz komisarze Darcie Houck i John Reynolds zagłosowali na korzyść rozszerzenia uprawnień obu firm, ale komisarz Genevieve Shiroma zagłosowała przeciwko, argumentując, że CPUC nie dysponowała wystarczającymi informacjami, które umożliwiłyby dokładną ocenę wpływu pojazdów autonomicznych na służby ratownicze i inne. Decyzja była ostatnią przeszkodą, którą firmy musiały pokonać, aby oferować płatne przejazdy przez całą dobę w całym mieście. Zapadła po wysłuchaniu opinii dotyczących bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych oraz zeznań dotyczących tego, jak technologia może pomóc osobom starszym i niepełnosprawnym w osiągnięciu większej niezależności.

Źródło: engadget

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x