San Francisco chce spowolnienia ekspansji autonomicznych taksówek Cruise i Waymo

Urzędnicy odpowiedzialni za transport w San Francisco wysłali w tym tygodniu do kalifornijskich prawodawców prośbę o wstrzymanie lub zmniejszenie skali ekspansji autonomicznych taksówek Cruise i Waymo. Miasto reaguje w ten sposób na powtarzające się incydent, w których samochody bez kierowców zatrzymywały się na środku ulicy bez oczywistego powodu. To powodowało zakłócenia w ruchu miejskim i utrudniało pracę strażakom.

W jednym z ostatnich przypadków udokumentowanych w mediach społecznościowych i odnotowanych przez urzędników, pięć samochodów Cruise w Mission District w San Francisco zablokowało ulicę tak, że autobus miejski z 45 pasażerami nie mógł się przedostać i był opóźniony o co najmniej 13 minut. Autonomiczne samochody Cruise’a przeszkadzały również w gaszeniu pożarów, a strażacy w czasie jednej z akcji rozbili okno samochodu, aby zapobiec przejechaniu przez rozwinięte węże strażackie.

Cruise San Francisco autonomiczne taksówki

Urzędnicy z San Francisco chcą kontynuować eksperyment

Seria ograniczonych wdrożeń z przyrostowymi rozszerzeniami – zamiast nieograniczonych uprawnień – oferuje najlepszą ścieżkę w kierunku budowania zaufania publicznego do autonomicznych samochodów i sukcesu branży w San Francisco i poza nim – piszą urzędnicy miejscy w liście do California Public Utilities Commission.

Miasto nie chce, aby autonomiczne taksówki działały na przykład w centrum miasta lub w godzinach porannych i wieczornych szczytów dojazdów do pracy i domów. Urzędnicy chcą też więcej danych na temat działania pojazdów.

Źródło: Waymo

Cruise argumentuje, że usługa jest bezpieczniejsza niż taksówki z kierowcą

Rekord bezpieczeństwa Cruise jest publicznie zgłoszony i obejmuje przejechanie milionów mil w niezwykle złożonym środowisku miejskim z zerowym zagrożeniem życia i brakiem ofiar śmiertelnych – przekazał w oświadczeniu Drew Pusateri, rzecznik Cruise.

Urzędnicy miejscy argumentują jednak, że stojące na środku drogi samochody autonomiczne to zagrożenie, które może powodować niebezpieczne reakcje kierowców.

Mogą one powodować, że inne pojazdy dokonują niebezpiecznych gwałtownych zmian pasa ruchu, gwałtownie hamują lub przyspieszają, lub kierują się na ścieżki rowerowe czy przejścia dla pieszych. Mogą również być przyczyną najechania na tył innego samochodu – napisali w liście do stanowego regulatora.

Cruise taksówki autonomiczne San Francisco

Firma Waymo, która jest własnością spółki Alphabet (Google), również testuje swoją technologię w San Francisco, ale nie oferuje komercyjnie swojej usługi. W rezultacie nie miała tak głośnych wpadek jak Cruise, ale miasto chce zmniejszenia tempa szerszego wprowadzania autonomicznych taksówek również tej marki.

Waymo chce dialogu z miastem.

Te listy są standardową częścią procesu legislacyjnego, a my od dawna cenimy sobie zdrowy dialog z urzędnikami miejskimi i agencjami rządowymi w Kalifornii – przekazała firma w oświadczeniu.

Firma Cruise, której większościowym właścicielem jest General Motors, zdobyła w zeszłym roku pozwolenie na wykorzystanie 30 pojazdów jako autonomicznych taksówek w części San Francisco między 22.00 a 6.00 rano. W tym czasie nikt nie musi siedzieć za kierownicą i kontrolować pojazdu. Od tego czasu firma otrzymała pozwolenie na testowanie samochodów o każdej porze dnia, ale potrzebuje zgody California Public Utilities Commission, aby rozszerzyć godziny działania usługi komercyjnej.

Źródło: NBC News

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x