Siedem koncernów motoryzacyjnych zbuduje w USA sieć 30 tys. szybkich ładowarek

Siedmiu producentów samochodów zbuduje w USA sieć ładowarek dla pojazdów elektrycznych. Będą one obsługiwać standardy CCS1 i NACS, a ich wdrażanie rozpocznie się w 2024 roku. Co ciekawe, Tesla nie należy do tego, nienazwanego jeszcze, „konsorcjum”.

BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz i Stellantis tworzą wspólne przedsięwzięcie w celu znacznego zwiększenia liczby stacji szybkiego ładowania w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Stacje będą zgodne z nowymi wytycznymi Krajowej Infrastruktury dla Pojazdów Elektrycznych (National Electric Vehicle Infrastructure guidelines), co oznacza między innymi 97-procentową dostępność dla każdego portu ładowania. Stacje będą obsługiwać zarówno wtyczki CCS1, jak i NACS, a ładowarki mają wspierać protokół „plug-and-charge”.

TÜV samochód elektryczny

Ameryka Północna jest jednym z najważniejszych rynków samochodowych na świecie – z potencjałem, by stać się liderem w elektromobilności. Dostęp do ładowarek o dużej mocy jest jednym z kluczowych czynników przyspieszających tę transformację … Grupa BMW jest jednym z założycieli tego przedsięwzięcia – powiedział Oliver Zipse, CEO Grupy BMW.

USA ma program dotacji, z którego grupa producentów może skorzystać

Grupa planuje rozpocząć budowę ładowarek na głównych autostradach i w obszarach miejskich, a także może ubiegać się o część z 5 miliardów dolarów dofinansowania NEVI, które obecnie jest zarządzane przez agencje stanowe.

tesla-supercharger USA

Wierzymy, że sieć ładowania na dużą skalę jest niezbędna do zapewnienia swobody mobilności dla wszystkich, zwłaszcza w kontekście naszego ambitnego planu neutralności węglowej. Silna sieć ładowania powinna być dostępna dla wszystkich – na tych samych warunkach – i powinna być budowana w duchu korzyści wzajemnych – powiedział Carlos Tavares, CEO Stellantis.

Jak na razie grupa informuje, że w Stanach Zjednoczonych jest obecnie około 32 tys. szybkich ładowarek DC. Największąich sieć posiada Tesla, a w ostatnich miesiącach wielu producentów samochodów, w tym GM i Mercedes-Benz, ogłosiło plany porzucenia wtyczki CCS1 na rzecz standardu NACS opracowanego przez Teslę.

Zobowiązanie GM do przyszłości opartej na samochodach elektrycznych koncentruje się nie tylko na dostarczaniu klientom pojazdów EV, które kochają, ale także na inwestowaniu w ładowarki i współpracy w całej branży, aby uczynić je bardziej dostępnym. Im lepsze doświadczenie, tym szybciej będzie przebiegać adopcja pojazdów elektrycznych – powiedziała Mary Barra, CEO GM.

Pierwsze stacje zostaną zbudowane w USA w 2024 roku, a Kanada dołączy do tego projektu w późniejszym terminie.

Źródło: Ars Technica

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x