Intel i rząd USA ogłaszają porozumienie w sprawie dofinansowania na kwotę 20 mld dolarów
Departament Handlu Stanów Zjednoczonych ogłosił, że rząd USA i Intel zawarły niewiążące porozumienie w sprawie warunków dofinansowania (PMT). Celem jest zapewnienie firmie Intel do 8,5 miliarda dolarów w formie bezpośrednich dotacji i do 11 miliardów dolarów w formie pożyczek na zwiększenie mocy produkcyjnych chipów nowej generacji.
Rządowy plan pomocy finansowej dla amerykańskiego przemysłu chipów został przyjęty przez Kongres w 2022 roku i stanowi część programu Bidena mającego na celu ożywienie krajowej produkcji w kluczowych obszarach. Firma zobowiązała się zainwestować 100 miliardów dolarów w produkcję chipów w ciągu najbliższych pięciu lat i spodziewa się korzyści z racji ulg podatkowych.
Kwota 8,5 miliarda dolarów będzie udostępniona w transzach, w zależności od osiągnięcia przez firmę określonych kamieni milowych. Oczekuje się, że dzięki funduszom powstanie 30 tys. miejsc pracy w branży chipów, a środki te mogą być dostępne jeszcze w tym roku.
Finansowanie to będzie prawdopodobnie największą tego typu płatnością przyznaną na mocy ustawy CHIP and Science Act z 2022 r.
Intel dąży do odzyskania pozycji lidera w produkcji chipów
Dyrektor generalny Intela, Pat Gelsinger, nazwał to „decydującym momentem” dla amerykańskich innowacji w zakresie półprzewodników. Od czasu przejęcia kierownictwa firmy trzy lata temu Gelsinger pracował nad przywróceniem firmie wiodącej pozycji w produkcji chipów i stał się jednym z najgłośniejszych zwolenników przeniesienia produkcji chipów z powrotem do Stanów Zjednoczonych.
Nowe fundusze zostaną wykorzystane przede wszystkim na rozwój procesu 18A firmy, który służył będzie do produkcji najmniejszych i najwydajniejszych chipów. W lutym tego roku Microsoft ujawnił, że stanie się jednym z pierwszych klientów Intela używającym tego procesu.
Źródło: IT Home
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.