TuSimple tworzy optymalne mapy do przejazdów drogami publicznymi w USA

Na początku roku pisaliśmy o tym, że startup TuSimple z San Diego jeszcze w tym roku wypuści autonomiczne ciężarówki na publiczne drogi w USA. Aktualnie planowany jest start ich pracy na trasie liczącej 80 km pomiędzy Phoenix i Tucson. Przygotowywane są także trasy pomiędzy Arizoną a Florydą.

„Spodziewamy się, że pierwsze przejazdy kierowców wykonamy przed końcem roku i ukończymy program pilotażowy w nadchodzących miesiącach. Przypominamy, że program pilotażowy Driver-out będzie składał się z wielu przebiegów wykonywanych w ciągu wielu tygodni i jest główną częścią ciągłego rozwoju technologii w wielu wymiarach, w tym oprogramowania, sprzętu i wejścia na rynek. Tym, co sprawia, że program pilotażowy kierowcy-out jest tak trudny, jest to, że rozwiązujemy zarówno znane, jak i nieznane czynniki, które możemy napotkać na drogach publicznych. Obejmuje to niezgodne silniki, nieplanowaną budowę dróg i zmieniające się warunki jazdy, a wszystko to musi być stale monitorowane i wprowadzane do systemu w czasie rzeczywistym” – powiedział Cheng Lu, prezes i dyrektor generalny TuSimple.

TuSimple gwarantuje oszczędności dzięki odpowiedniemu mapowaniu dróg oraz ustalaniu optymalnych tras przejazdów

TuSimple tworzy własne, optymalne trasy przejazdu pomiędzy bazami firm, dla których przewozi towary. Informuje, że od 2019 roku udało się zaoszczędzić w sumie aż 160 tys. mil przy przewozach dla UPS North America Air Freight.

Dzięki optymalnemu doborowi prędkości aut na danych odcinkach udało się spalić o 13 proc. mniej paliwa, które stanowi około 24 proc. kosztu przejazdu dużych pojazdów. Większą część stanowią tylko wynagrodzenia kierowców.

tusimple-autonomiczne-ciezarowki-drogi-publiczne lidar

„Obniżenie kosztów paliwa o ponad dziesięć procent przełożyłoby się na miliardy dolarów oszczędności dla całej amerykańskiej branży transportowej” – powiedział Reutersdyrektor generalny TuSimple, Cheng Lu.

Plany TuSimple na najbliższe miesiące i lata

Firma TuSimple chce rozpocząć jazdę autonomicznych ciężarówek już w 2022 roku. Są to ambitne plany, gdyż konkurencja nie podaje jeszcze konkretnych dat, gdyż ciągle testuje systemy, aby były one absolutnie bezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu.

Warto wziąć pod uwagę fakt, że auta osobowe ważą maksymalnie do 2-3 ton, a są w stanie spowodować ogromne szkody w razie wypadku. Ciężarówki z towarem ważą co najmniej 10 razy tyle i w przypadku kolizji mogłyby poczynić znacznie większe szkody.

Gdy tylko zakończą się testy, pierwszym odcinkiem, na którym pojawią się autonomiczne ciężarówki z technologią TuSimple, czyli bez kierowcy lub osoby zapewniającej dodatkowe bezpieczeństwo, będzie odcinek o długości 80 km pomiędzy Phoenix a Tucson.

tusimple-autonomiczne-ciezarowki-drogi-publiczne miasto

Firma zapewnia, że każdy system odpowiedzialny za prawidłową pracę całości jest co najmniej podwojony, aby w razie problemów zapewnić bezpieczeństwo na publicznych drogach.

Do 2024 roku firma ma dysponować także zmapowanymi drogami, które pozwolą tworzyć optymalne trasy, na których autonomiczne ciężarówki TuSimple będą w stanie obsługiwać klientów od Arizony do Florydy. W związku z tym współpracuje obecnie z firmą Ryder zarządzającą transportem towarów.

Źródło: Reuters, Tech Crunch

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x