Cruise i Waymo mogą pobierać opłaty za przewóz ludzi w San Francisco
Kalifornia w USA wydała pozwolenie, które głosi, że Cruise i Waymo mogą pobierać opłaty za przewóz ludzi w San Francisco przez pojazdy autonomiczne.
Cruise i Waymo mogą pobierać opłaty za przewóz ludzi w San Francisco
Reuters donosi, że The California Public Utilities Commission (CPUC – Kalifornijska Komisja Użyteczności Publicznej) wydała zezwolenia, w którym oświadcza, że General Motors i Alphabet, czyli spółki Cruise i Waymo, mogą pobierać opłaty za przewóz ludzi w San Francisco przez pojazdy autonomiczne.
Dzięki temu obydwie firmy mogą oferować płatną obsługę pasażerów w pojazdach autonomicznych, w których nie ma kierowców. Wcześniej usługi dostępne były jedynie w fazie testów.
Drivered Deployment jako usługa Cruise
Od poniedziałku Cruise może świadczyć usługę „Drivered Deployment” w wybranych dzielnicach San Francisco w godzinach od 22:00 do 6:00 z prędkością do 30 mil na godzinę. Waymo może oferować usługi w pewnych częściach San Francisco i hrabstwa San Mateo z prędkością do 65 mil na godzinę.

Ważne jest także to, że żadna z tych firm nie może oferować usług przewozu osób podczas gęstej mgły lub ulewnego deszczu.
Są to kolejne kroki ku temu, aby autonomiczne pojazdy mogły poruszać się po drogach publicznych z pasażerami. Czekamy niecierpliwie na dalszy rozwój i zezwolenia, które mogą zostać wydane także w Europie.
Źródło: Reuters
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.