Kierowcy Tesli najczęściej powodują wypadki i kolizje

Według niedawnej analizy przeprowadzonej przez LendingTree, wśród amerykańskich kierowców samochodów 30 marek objętych badaniem to posiadacze Tesli wiedli prym wśród tych, którzy powodowali wypadki lub zdarzenia drogowe. Analiza wyklucza incydenty z udziałem samochodów wynajętych i skupia się na osobach ubezpieczających własne, prywatne auta.

autopilot-system-tesla-full-self-driving-v9-0-autonomiczne samochody

Kierowcy Tesli wyróżniali się najwyższym wskaźnikiem wypadków, powodując 24 zdarzenia na 1000 badanych kierowców w okresie od połowy listopada 2022 r. do połowy listopada 2023 r. Tuż za nimi uplasowali się kierowcy samochodów Ram z około 23 wypadkami i posiadacze Subaru z około 21 kolizjami. Na drugiej stronie skali są kierowcy pojazdów Pontiac, Mercury i Saturn, którzy zgłosili mniej niż 10 wypadków na 1000 kierowców w okresie objętym badaniem.

DUI BMW

Z badania dowiadujemy się też również, że pod wpływem alkoholu lub innych substancji (DUI – driving under influence) jeździli najczęściej kierowcy BMW. Odpowiadali oni za około trzy przypadki na 1000 kierowców — to dwukrotnie wyższy wynik niż w przypadku kierowców samochodów marki Ram, którzy zajęli drugie miejsce w tej kategorii.

Najgorszymi kierowcami nie są jednak posiadacze Tesli

Jeśli weźmiemy pod uwagę ogólną liczbę incydentów drogowych, obejmującą wypadki, DUI, przekraczanie prędkości i mandaty za inne wykroczenia, najgorsi są kierowcy Ramów, ale zaraz za nimi plasują się posiadacze Tesli.

Tesla w trybie autonomicznym

Badanie rzuca też światło na skutki finansowe takich incydentów dla kierowców. Z analizy wnika, że mandaty za nadmierną prędkość mogą zwiększyć ceny ubezpieczeń od 10% do 20%, wypadki o około 40%, a DUI o 60% lub więcej.

Publikacja ukazała się w czasie, gdy Tesla została zmuszona przez NHTSA (Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) do aktualizacji oprogramowania w około 2 milionach samochodów. Dwuletnie śledztwo ujawniło wady zabezpieczeń w funkcji Autopilot, która jest elementem systemu Full-Self Driving (FSD) – kierowcy z łatwością omijali zabezpieczenia co podniosło obawy o zwiększenie ryzyka kolizji. Tesla odpowiedziała dobrowolnym wycofaniem oprogramowania i zobowiązała się do wzmocnienia funkcji bezpieczeństwa poprzez aktualizacje OTA, mające na celu skłonienie kierowców do skupienia się na drodze i ograniczenia nieodpowiedzialnego korzystania z Autopilota.

Źródło: LendingTree

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x