Kalifornia zakazuje firmie Tesla reklamowania samochodów hasłem Full Self-Driving

Od stycznia Tesla nie będzie mogła reklamować swoich samochodów w Kalifornii jako w pełni autonomiczne (FSD – Full Self-Driving). Gubernator Gavin Newsom podpisał ustawę kilka dni temu, więc dealerzy firmy będą mieli niewiele czasu na przygotowanie nowych folderów.

Projekt ustawy Senatu nr 1398 jest wśród setek nowych praw, które wejdą w życie w 2023 roku i celuje on w marketing samochodów elektrycznych firmy Tesla. Chodzi o oprogramowanie niektórych modeli, którego nazwa sugeruje, że samochód może się poruszać w pełni autonomicznie – co nie jest w ich przypadku możliwe.

Tesla w trybie autonomicznym

Nowe prawo, zaproponowane przez demokratyczną senator Lenę Gonzalez z Long Beach, zabrania kalifornijskim dealerom i producentom „zwodniczego nazewnictwa lub marketingu” samochodu jako autonomicznego, jeśli jest on wyposażony tylko w częściowe funkcje wspomagające jazdę, które nadal wymagają od kierowców uwagi i obsługi.

Tesla lobbuje przeciw

Stanowy Departament Pojazdów Samochodowych, który nadzoruje pojazdy autonomiczne, miał już przepisy zakazujące wprowadzającej w błąd reklamy takich samochodów. Gonzalez mówi jednak, że problem z egzekwowaniem tych przepisów przez DMV skłonił ją i stanowych ustawodawców do stworzenia projektu ustawy mającej na celu wpisanie tych zasad do prawa stanowego.

Tesla Full Self-Driving
Tesla z oprogramowaniem Full Self-Driving była najprawdopodobniej odpowiedzialna za spowodowanie kolizji ośmiu samochodów na Bay Bridge w Święto Dziękczynienia, w której rannych zostało 18 osób, po tym, jak samochód bez powodu gwałtownie się zatrzymał.

Ustawa ta „zwiększa bezpieczeństwo konsumentów, wymagając od dealerów i producentów, którzy sprzedają nowe pojazdy osobowe wyposażone w półautonomiczne funkcje wspomagania jazdy, aby dać jasny opis funkcji ich ograniczeń”, przekazała Gonzalez w oświadczeniu, gdy ustawa odbyła pełną drogę legislacyjną.

Tesla, której właścicielem jest Elon Musk, lobbowała przeciwko ustawie, argumentując, że już teraz uświadamia nabywcom ograniczenia oprogramowania Full Self-Driving.

Źródło: San Francisco Chronicle

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x