Od 2025 roku to ChatGPT będzie odpowiadać, gdy zadzwonisz w Portugalii pod numer alarmowy 112

Portugalskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (MAI) ogłosiło plany rewolucji w funkcjonowaniu numeru alarmowego 112, które mają wejść w życie w 2025 roku. Główną zmianą będzie wprowadzenie sztucznej inteligencji opartej na technologii ChatGPT do odbierania połączeń.

W zasadzie, jeśli pilotaż się powiedzie, jesteśmy gotowi od 2025 roku korzystać z tego systemu do odbierania połączeń – powiedział wiceminister sekretarz generalny António Pombeiro podczas konferencji technologicznej MAI Tech, poświęconej dziedzinom bezpieczeństwa i ochrony cywilnej, zorganizowanej w Porto.

ChatGPT Portugalia 112

Choć urzędnicy przyznali, że jest to nowa technologia i wkraczają na nieznane wody, argumentowali, iż znacznie usprawni ona pracę służb, sprawiając, że będzie ona wydajniejsza.

ChatGPT będzie filtrem do odsiewania żartownisiów

W nowym systemie to ChatGPT będzie odbierać połączenia, zwłaszcza w godzinach szczytu, gdy linie telefoniczne mogą być przeciążone – co w niektórych sytuacjach życia i śmierci może mieć kluczowe znaczenie.

OpenAI ChatGPT

Katastrofy komunikacyjne czy naturalne, które powodują, że wiele osób potrzebuje skorzystać z numeru alarmowego, są przyczyną nadmiernego stresu zarówno u dzwoniących, jak i u odpowiadających na te połączenia. Normalnie zdarza się, że w takich sytuacjach ludzie muszą czekać ładnych kilka minut, zanim usłyszą głos na drugim końcu linii, co trudno nazwać odpowiedzią w sytuacji awaryjnej. Zgodnie z informacjami Portugal Resident, celem jest „utworzenie pierwszej linii, która odbierze połączenie, oceni rodzaj problemu i raportu, jaki jest potrzebny”, ale „odpowiedź ma być w języku naturalnym”.

Oznacza to, że osoby dzwoniące na numer alarmowy mogą nawet nie zdawać sobie sprawy, że rozmawiają z maszyną, a w gestii sztucznej inteligencji będzie, aby przekazać połączenie człowiekowi. Oprócz opisanych sytuacji awaryjnych, istnieje również problem z telefonami żartownisiów, które stanowią około 60% całkowitego ruchu – AI wyeliminuje większość takich połączeń zaraz po ich podjęciu.

Pombeiro wyjaśnił, że wprowadzenie ChatGPT nie spowoduje zwolnień, ponieważ nadal będą potrzebne zasoby ludzkie do wykonywania rzeczywistej użytecznej pracy, ale ich wysiłki będą zoptymalizowane i skierowane ku rzeczywistym potrzebom.

Źródło: TheMayor.EU

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x