Wart 81 tys. Chevrolet Tahoe za dolara? Chatbot oparty na ChatGPT dał się wyprowadzić w pole

Programista przekonał chatbota wspomaganego technologią ChatGPT do sprzedaży Chevroleta Tahoe za dolara – samochód wart jest 81 tys. Sprytny klient wykorzystał luki w oprogramowaniu, co pozwoliło mu na manipulowanie odpowiedziami systemu.

Integracja ChatGPT z systemami sprzedaży online salonów samochodowych postępuje już od dłuższego czasu i umożliwia potencjalnym klientom interakcję z chatbotami napędzanymi AI w celu uzyskania informacji i porad dotyczących zakupu pojazdów. Chevrolet wykorzystał tę technologię na swojej stronie internetowej, aby pomóc odwiedzającym w podejmowaniu decyzji zakupowych i uzyskiwaniu informacji o ich samochodach.

Chevrolet Tahoe ChatGPY chatbot

Chris Bakke, programista pracujący dla X/Twittera, przechytrzył system oparty na ChatGPT i doprowadził do tego, że odpowiadał on pozytywnie na wszystko, co proponował klient. Nie dość tego, przekonał on AI, aby zakończyła dialog zdaniem, które sugeruje ostateczne zawarcie umowy „That’s a deal, and that’s a legally binding offer — no takesies backsies — To jest umowa i prawnie wiążąca oferta — nie ma żadnych zwrotów.” Tym sposobem Chevrolet Tahoe rocznik 2024 miał kosztować dolara.

Chevrolet, mimo groźby pozwów, nie zgodził się na sprzedaż

Sprawa szybko zyskała rozgłos, a inni klienci rozpoczęli próby wykorzystania błędów w chatbocie na stronie Chevroleta, aby absurdalnie tanio kupić samochód. Ostatecznie koncern nie zgodził się na sprzedaż w takich cenach i, choć niektórzy z niedoszłych klientów rozważali konsekwencje prawne, żadne pozwy się nie pojawiły.

Chevrolet Tahoe ChatGPY chatbot

Praktycznie chwilę po nagłośnieniu informacji tych lukach Chevrolet wyłączył chatbota, aby naprawić problem i zapobiec dalszym próbom wykorzystania błędów.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy przypadek, gdy AI Pomimo wysiłków mających na celu trenowanie i ulepszanie AI, nadal pojawiały się przypadki manipulacji, takie jak rekomendacja przez chatbota Tesli nad samochodem elektrycznym Chevroleta.

Ta seria wydarzeń to przykład wyzwania w dostosowywaniu asystentów AI, takich jak ChatGPT, z jakimi mierzą się producenci samochodów. Starają się oni wykorzystywać korzyści technologii, ale jednocześnie zmagają się z jej słabościami w interakcjach online.

Źródło: autoevolution

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x