System Tesla Full Self Driving V9.0 przyniesie wiele zmian

Elon Musk potwierdził, że system Tesla Full Self Driving V9.0 przyniesie wiele zmian. Mają one dotyczyć osiągnięcia piątego poziomu autonomicznej jazdy. Aktualizacja powinna pojawić się już w II kwartale 2021 roku.

Tesla Full Self Driving

Tesla Full Self Driving to system, który od lat rozgrzewa głowy entuzjastów motoryzacji, a szczególnie autonomicznej jazdy samochodem. Rozwijany przez Teslę w kolejnych odsłonach pozwala na jazdę przy coraz mniejszym udziale kierowcy.

Kolejne odsłony systemu są w stanie zapewnić przejazd niezbyt popularnymi drogami w niemal bezobsługowy sposób. Jednym z przykładów był niedawno opisywany przez nas przypadek przejechania z San Francisco do Los Angeles, czyli pokonanie około 600 km!

Oczywiście kolejne odsłony systemu Tesla Full Self Driving wymagają nowych elementów, w tym także nowych, mocniejszych podzespołów, które zapewnia odpowiednią moc obliczeniową. Dla nowych Tesla Hardware 4 procesory nadal ma produkować Samsung.

Full Self Driving V9.0

System FSD w wersji V8.1 radzi sobie doskonale, o czym donoszą kolejni testerzy. Odnosi się też do niego Elon Musk.

Co więcej, jak widać na wpisie na Twitterze, wspomina on o nowej wersji oprogramowania V9.0, którą zapewne też testuje. Ma ona zawierać rozwiązania najważniejszych problemów sztucznej inteligencji z przeszkodami w prawdziwym świecie. Zapewne chodzi o wszelkie dodatkowe nietypowe sytuacje, które mogą zaskoczyć system w realnym ruchu.

Poniżej wideo z jazdy z wersją FSD V8.2 opublikowana na YouTube przez Jamesa Locke.

Zgody organów regulacyjnych

To, że Tesla uzyska w końcu pełną autonomiczność jazdy jest niemal pewne. Nawet jeśli się to stanie, to i tak systemy te muszą zostać dopuszczone do użytku przez różne organy regulacyjne. Zapewne uda się to w kilku stanach USA, ale nie ma pewności czy we wszystkich jednakowo. Pamiętać należy, że każdy stan w USA ustala własne przepisy.

Dodatkowo samochody Tesli sprzedawane są także poza USA i jeżdżą po drogach niemal na całym świecie, gdzie tylko możliwe jest ich ładowanie.

Bardzo ciekawi nas to, kiedy uda się wprowadzić odpowiednie regulacje na temat autonomicznej jazdy poziomów 4 i 5 w Unii Europejskiej.

Źródło: Tesmanian, Tesla

Dodaj komentarz