Carrefour uruchamia fundusz inwestujący w startupy zajmujące się cyfrowym handlem
Carrefour, największy europejski detalista spożywczy, łączy kapitał z firmą venture capital Daphni, aby inwestować w startupy zajmujące się cyfrowym handlem detalicznym. Działanie ma na celu realizację globalnego planu zwiększenia ekspansji handlu elektronicznego w ciągu najbliższych czterech lat.
Nowy fundusz venture capital, Dastore, początkowo zainwestuje 80 mln euro, obejmując mniejszościowe udziały w startupach o wysokim potencjale we Francji i na świecie, aby umożliwić Carrefourowi bycie blisko innowacji i nowych technologii – napisano w oświadczeniu.
Carrefour realizuje plan ogłoszony w zeszłym roku
W listopadzie ubiegłego roku grupa zobowiązała się wydać 3 miliardy euro w latach 2022-2026 na zwiększenie ekspansji cyfrowej, która jest jednym z filarów strategii grupy, której głównym celem jest wyprzedzenie firmy Amazon w dostawach artykułów spożywczych i przyspieszenie procesu transformacji.
W zeszłym roku grupa ogłosiła też cel osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w swoich działaniach e-commerce do 2030 r. – 10 lat przed ogólnym celem na rok 2040. Od 2018 roku Carrefour realizuje również strategię migracji systemów informatycznych do chmury: 30% aplikacji zostało już zmigrowanych, a celem jest 2026 rok, kiedy to cała firma ma być w pełni oparta na chmurze.
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.