Carrefour uruchamia fundusz inwestujący w startupy zajmujące się cyfrowym handlem

Carrefour, największy europejski detalista spożywczy, łączy kapitał z firmą venture capital Daphni, aby inwestować w startupy zajmujące się cyfrowym handlem detalicznym. Działanie ma na celu realizację globalnego planu zwiększenia ekspansji handlu elektronicznego w ciągu najbliższych czterech lat.

Nowy fundusz venture capital, Dastore, początkowo zainwestuje 80 mln euro, obejmując mniejszościowe udziały w startupach o wysokim potencjale we Francji i na świecie, aby umożliwić Carrefourowi bycie blisko innowacji i nowych technologii – napisano w oświadczeniu.

Carrefour

Carrefour realizuje plan ogłoszony w zeszłym roku

W listopadzie ubiegłego roku grupa zobowiązała się wydać 3 miliardy euro w latach 2022-2026 na zwiększenie ekspansji cyfrowej, która jest jednym z filarów strategii grupy, której głównym celem jest wyprzedzenie firmy Amazon w dostawach artykułów spożywczych i przyspieszenie procesu transformacji.

W zeszłym roku grupa ogłosiła też cel osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w swoich działaniach e-commerce do 2030 r. – 10 lat przed ogólnym celem na rok 2040. Od 2018 roku Carrefour realizuje również strategię migracji systemów informatycznych do chmury: 30% aplikacji zostało już zmigrowanych, a celem jest 2026 rok, kiedy to cała firma ma być w pełni oparta na chmurze.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x