Kroger i Nvidia wymyślą zakupy na nowo – pomoże w tym sztuczna inteligencja

Firmy Nvidia i Kroger ogłosiły strategiczną współpracę, której celem jest wprowadzenie do sklepów spożywczych większej liczby aplikacji i usług opartych na sztucznej inteligencji. Partnerzy ogłosili tę informację wczoraj, podczas GTC 2022, corocznej konferencji firmy Nvidia poświęconej sztucznej inteligencji.

Kroger to największa sieć supermarketów w USA pod względem przychodów. Podobnie jak wielu tradycyjnych sprzedawców detalicznych, firma musiała iść z duchem czasu i korzystać z technologii, aby kontaktować się z konsumentami tam, gdzie to oni chcą dokonywać transakcji. Dzięki temu Kroger zajmuje obecnie trzecie miejsce pod względem internetowej sprzedaży artykułów spożywczych w Stanach Zjednoczonych, po Walmarcie i Amazonie.

Kroger Nvidia sztuczna inteligencja
Źródło: Kroger

Firma intensywnie inwestuje w modernizację swoich sklepów, m.in. nawiązała współpracę z firmą Ocado, zajmującą się robotyką, oraz z firmą Microsoft w celu stworzenia sklepów spożywczych opartych na analizie danych. Najnowsza współpraca doskonale wpisuje się w te ostatnie inicjatywy.

Cyfrowe bliźniaki Kroger i Nvidia

Kroger i Nvidia ujawniły plany budowy laboratorium sztucznej inteligencji i „centrum demonstracyjnego”, które ma usprawnić logistykę wysyłek i obsługę zakupów w sklepie.

Częściowo będzie to wymagało stworzenia symulacji, tak zwanych „cyfrowych bliźniaków”, które będą odzwierciedlały rzeczywiste układy sklepów. Cyfrowe bliźniaki są w zasadzie wirtualnymi replikami rzeczywistych obiektów i są wykorzystywane do przewidywania dzięki danym uzyskiwanym w czasie rzeczywistym, jak dany produkt będzie się zachowywał – w przypadku spożywczego giganta chodzi o optymalizację wydajności i procesów w sklepie.

Nowe laboratorium będzie znajdować się w siedzibie głównej firmy Kroger w Cincinnati i będzie wykorzystywać kilka produktów firmy Nvidia, w tym pakiet oprogramowania SI Enterprise, Omniverse Enterprise do symulacji cyfrowych bliźniaków oraz ReOpt do optymalizacji logistyki.

Wspólnie będą one pomagać w uzyskiwaniu informacji na podstawie danych z tysięcy sklepów w USA. Będą również współpracować w celu optymalizacji tras dostaw na ostatnich kilometrach między punktem produkcji (np. gospodarstwem rolnym) a domem klienta.

Źródło: VB

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x