Prawie 70 proc. z nas ma w domu wydzieloną przestrzeń do pracy zdalnej

Z badania firmy ClickMeeting, polskiej platformy do spotkań online, wynika że ⅓ ankietowanych deklaruje, iż w ich firmach wprowadzono oficjalne wytyczne dla pracy zdalnej. Jednocześnie ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników zdalnych spotkań. Pod tym kątem zmieniła się również nasza prywatna przestrzeń, już 69 proc. przebadanych osób zorganizowało sobie w domu odpowiednie miejsce do pracy zdalnej.

Ankietowani deklarują, że mają w domu wydzielony gabinet lub specjalnie zaaranżowaną przestrzeń do pracy zdalnej. Z funkcji zmiany tła korzysta w sumie 50 proc. Badanych – połowa regularnie, a reszta czasami.

przestrzeń do pracy zdalnej

– Spotkania online stały się czymś zupełnie naturalnym. Niemal każdy z nas uczestniczy w nich, realizując swoje obowiązki zawodowe. Nic więc dziwnego, że aranżujemy swoją przestrzeń i otoczenie w taki sposób, by móc korzystać z nich komfortowo. Dziś blisko 70 proc. ankietowanych ma w domu przestrzeń do pracy zdalnej, przy tym 31 proc. elegancko się ubiera na takie połączenia, a 39 proc. wybiera strój typu casual. Dane te pokazują, że przestrzeń spotkań online profesjonalizuje się, a jej uczestnicy traktują je równie poważnie, jak te z szefem w sali konferencyjnej w biurze – komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.

Piżama to nie strój do pracy zdalnej

Większość ankietowanych (ponad 50 proc.) uważa, że zachowanie uczestników spotkań zdalnych uległo poprawie w ciągu ostatniego roku. Aż  60 proc. z nas przed rozpoczęciem połączenia sprawdza, czy wszystko działa poprawnie; 70 proc. przygotowuje notatki; 69 proc. wycisza telefon, a 85 proc. uważa, że ważna jest punktualność i pozostanie na spotkaniu do końca.

praca zdalna komputer praca w domu

Tylko 2 proc. ankietowanych powiedziało, że w czasie połączenia zdarza im się mieć na sobie piżamę. Jednocześnie 21 proc. ankietowanych przyznaje, że zdarzyło im się zapomnieć o ważnym pliku lub dokumencie, co zakłóciło przebieg spotkania.

ClickMeeting przeprowadził też pierwsze badanie odnośnie etykiety online – odbyło się ono rok temu. Ponad połowa ankietowanych deklarowała wtedy, że oczekuje wprowadzenia jasnych wytycznych co do pracy zdalnej. Tegoroczna edycja badania pokazuje, że firmy dostrzegły tę potrzebę i już ⅓ z nich wprowadziła takie zasady.

Znalazły się wśród nich:

  • doprecyzowanie sposobu chęci zabrania głosu (17 proc.)
  • zakaz korzystania z telefonów i innych urządzeń w tle (16 proc.)
  • określenie ubioru (12 proc.)
  • forma powitania i pożegnania (13 proc.).

Metodologia

W badaniu udział wzięło 500 osób, z czego 52 proc. to kobiety, a 48 proc. to mężczyźni. Ankietowani to mieszkańcy miejscowości powyżej 500 tys. mieszkańców (28 proc.), 50-500 tys. mieszkańców 41 proc. i do 50 tys. mieszkańców 31 proc. Jeśli chodzi o wykształcenie, to 63 proc. badanych posiada wykształcenie wyższe, 32 proc. średnie, 3 proc. zawodowe, a 2 proc. podstawowe. Ankietowani byli w wieku do 25 lat (13 proc.), między 26 a 40 rokiem życia (43 proc.), 41 – 55 (35 proc.) i powyżej 55 roku życia 9 (proc.).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x