OpenAI uruchamia ChatGPT Enterprise

ChatGPT Enterprise oferuje dostęp do GPT-4 bez ograniczeń dotyczących użytkowania, osiągając wydajność nawet dwukrotnie większą niż wcześniejsze wersje. Ceny nie zostaną podane do publicznej wiadomości i będą dostosowywane do potrzeb oraz wielkości każdej firmy. Do testów wersji beta zaproszono m.in. firmy Block, Canva i The Estée Lauder Cos.

Narzędzie było rozwijane przez niecałe 12 miesięcy i otrzymało wsparcie od ponad 20 firm różnej wielkości i branż – powiedział Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI, w rozmowie z CNBC.

ChatGPT Enterprise
Źródło: OpenAI

W tym roku Microsoft znacząco zwiększył swoją inwestycję w OpenAI, dorzucając dodatkowe 10 miliardów dolarów – według PitchBook to jedna z największych inwestycji w dziedzinie sztucznej inteligencji w tym roku. W kwietniu OpenAI miało przeprowadzić sprzedaż udziałów o wartości 300 milionów dolarów, a wycena firmy sięgnęła między 27 a 29 miliardów dolarów. Udziały nabyły takie podmioty jak Sequoia Capital i Andreessen Horowitz. Zaledwie dwa miesiące po premierze w listopadzie, usługa ChatGPT przekroczyła 100 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, bijąc rekordy dla najszybciej rosnącego narzędzia konsumenckiego w historii.

Teraz ChatGPT Enterprise, a już niedługo wersja Business

Istotną różnicą między ChatGPT Enterprise a wersją kierowaną do konsumentów jest to, że wariant Enterprise umożliwia klientom wprowadzanie danych związanych z firmą, aby dostosować narzędzie do ich własnych branż i przypadków użycia. Niektóre z tych funkcji mogą jednak nie być dostępne od razu w momencie debiutu. Dodatkowo OpenAI planuje wprowadzenie kolejnej wersji, nazwanej ChatGPT Business, przeznaczonej dla mniejszych zespołów.

ChatGPT Enterprise
Źródło: OpenAI

Lightcap wyjaśnił, że decyzja o wprowadzeniu najpierw wersji Enterprise, a później wariantu biznesowego, miała na celu umożliwienie bardziej zaangażowanego kontaktu z zespołami oraz lepsze zrozumienie procesu wdrożenia przed pełnym udostępnieniem.

OpenAI podkreśla w swoim wpisie na blogu, że model AI nie jest szkolony na danych ani rozmowach biznesowych klientów i nie uczy się na podstawie sposobu użytkowania. Choć dane rozmów klientów są szyfrowane podczas przesyłania i przechowywania, firma zbiera zagregowane informacje dotyczące użytkowania narzędzia, w tym metadane dotyczące wydajności.

OpenAI ChatGPT

Największym wyzwaniem podczas tworzenia ChatGPT Enterprise było określenie priorytetów funkcji – mówi Lightcap w swoim wywiadzie dla CNBC.

Jako konkretny przykład tego procesu priorytetyzowania podał funkcję początkowo nazwaną Code Interpreter, która teraz nosi nazwę Advanced Data Analysis. Lightcap zaznaczył, że mimo iż funkcja ta była jednym z wielu ciekawych pomysłów, opinie firm skłoniły zespół do jej przyspieszonego włączenia do ChatGPT Enterprise.

Źródło: CNBC, OpenAI

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x