ByteDance, właściciel TikToka, wchodzi na rynek usług chmurowych

ByteDance uruchamia aż 78 różnych usług chmurowych, dzięki czemu wchodzi na rynek, który w Chinach zdominowały Alibaba i Tencent. Ruch giganta spowodowany jest obostrzeniami i regulacjami, jakie rząd wprowadził wobec firm technologicznych.

Firma Volcano Engine, bo tak nazywa się marka uruchomiona przez ByteDance, ogłosiła uruchomienie serii usług chmurowych dla przedsiębiorstw. Na imprezie inauguracyjnej, która miała miejsce w ostatni czwartek w Szanghaju, odbyła się prezentacja wszystkich nowości, w tym infrastruktury w chmurze, elastycznego przetwarzania oraz sztucznej inteligencji (SI). Tan Dai, dyrektor generalny Volcano Engine powiedział, że firma będzie chciała stać się „ważnym graczem” na chińskim rynku usług w chmurze publicznej, w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat.

ByteDance chce uszczknąć część tortu wartego dziesiątki miliardów dolarów

„Na chińskim rynku wskaźnik penetracji usług w chmurze jest stosunkowo niski, co pozostawia dużą przestrzeń do rozwoju dla Volcano Engine” – powiedział Tan, powołując się na raport z badań, z którego wynika, że około 92% ankietowanych firm zaczęło korzystać z usług w chmurze od różnych dostawców, a każda z nich wybrała co najmniej dwóch dostawców.

ByteDance usługi chmurowe
Centrum danych (fot. Brett Sayles / Pexels)

Alibaba, Tencent i Huawei Technologies dominują na chińskim rynku usług w chmurze, ale są też inni, mniejsi gracze. Mowa tu o producencie układów scalonych Tsinghua Unigroup i firme informatycznej Inspur Group. Jest tu też obecne Baidu, w którym Tan pracował zanim w zeszłym roku dołączył do ByteDance.

ByteDance wchodzi na rynek, który według statystyk IDC, w pierwszej połowie 2021 roku, był wart 12,3 mld dolarów. Pierwsze sześć miesięcy dało Alibaba Cloud udział aż 37,9%, następna na podium była Tencent Cloud – 11,2% i Huawei Cloud – 10,9%.

Volcano Engine planuje początkowo świadczyć usługi w chmurze dla Douyin, czyli chińskiej wersji TikToka i powoli docierać do większej liczby zewnętrznych klientów korporacyjnych, którzy mają podobne wymagania.

Źródło: Caixin

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x