Volkswagen ID.3 już w sprzedaży

Ruszyła sprzedaż Volkswagena ID.3 – pierwszego elektrycznego samochodu tej marki, zbudowanego od podstaw z myślą o elektromobilności. ID.3 to pierwszy przedstawiciel całej serii pojazdów, oferowanych pod marką ID. Samochód jest odpowiednikiem Golfa, a pierwotnie obiecywano, że będzie sprzedawany w podobnej cenie. W rzeczywistości obecna cena najnowszego elektryka VW plasuje go raczej na poziomie dobrze wyposażonego Passata.

Volkswagen ID.3 powstał na bazie zupełnie nowej platformy podłogowej MEB, stworzonej specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych. Pojazd oferowany będzie w wersjach z akumulatorami umożliwiającymi przejechanie 330, 426 lub 549 km. Początkowo do sprzedaży trafią dwie ostatnie wersje, wyposażona w akumulatory o pojemności 58 kWh (zasięg 426 km) oraz 77 kWh (zasięg 549 km).

Volkswagen ID.3 4

Oferowane obecnie ID.3 mają silnik elektryczny o mocy 150 kW/204 KM, zamontowany przy tylnej osi i napędzający wyłącznie tylne koła. Spora moc silnika zapewnia autu dużą dynamikę – pierwsze 100 km ID.3 osiąga po czasie ok. 7,3 sekundy.

Wyposażenie seryjne ID.3 obejmuje aktywne systemy utrzymywania pasa ruchu (Lane Assist), aktywny tempomat (Lane Assist), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czy światła z przodu i tyłu wykonane w technologii LED. Standardowo pojazd wyposażony jest też w oświetlenie nastrojowe (ambient light), rozświetlające wnętrze pojazdu w jednym z 10 kolorów. Samochody oferują też system obsługi głosem, mają wbudowane 10-calowe ekrany dotykowe i multifunkcyjne kierownice.

Volkswagen ID.3 6

ID.3 wyposażony został też w wąski pas diod ID.Light, który umieszczono we wnętrzu auta, pod przednią szybą. Diody zapewniają kierowcy wsparcie podczas jazdy. Jeśli w trakcie korzystania z nawigacji należy skręcić w prawo, światło „wędruje” w prawą stronę pasa; jeśli w lewo, to w lewą stronę. Gdy kierowca musi hamować w krytycznej sytuacji, diody rozbłysną czerwonym światłem. A podczas ładowania akumulatora światło w kolorze zielonym przesuwa się w prawą stronę informując o stopniu naładowania akumulatora.

Volkswagena ID.3 można ładować prądem stałym (DC) o mocy 100 kW (lub 125 kW w wersji Pro S) lub prądem zmiennym (AC) o mocy 11 kW, na przykład korzystając z domowej ładowarki naściennej (wallbox).

Volkswagen ID.3 – ceny i dostępność

Ceny Volkswagena ID.3 zaczynają się od 155.890 złotych za wersję Pro Performance z akumulatorem 58 kWh, poprzez 179.990 zł za edycję Pro S z akumulatorem 77 kWh, aż po 214.490 zł za wersję Pro S Tour. Dla klientów zamawiających pojazdy w wersji ID.3 1ST przewidziano ponadto usługę We Charge, czyli rok darmowego ładowania akumulatorów.

Zainteresowani ni będą musieli długo czekać na swoje pojazdy. Według zapewnień Volkswagena, od złożenia zamówienia do odbioru samochodu minie nie więcej niż 4-5 tygodni.

Na początku przyszłego roku pojawi się też bardziej przystępna cenowo wersja ID.3 Pure, której cena ma startować już poniżej 130 tys. złotych. Będzie jednak wyposażona w mniejszy akumulator, pozwalający na przejechanie do 330 km. Nie wiadomo jednak, czy powróci wtedy także program rządowych dopłat do samochodów elektrycznych i czy obejmie także najtańszą wersję ID.3.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x