UPS kupi samoloty elektryczne pionowego startu

UPS (United Parcel Service) kupi małe samoloty eVTOL od firmy Beta Technologies. Firmie zależy na przyspieszeniu dostaw na małych i średniej wielkości rynkach. Pierwsza dostawa w liczbie 10 sztuk odbędzie się w 2024 roku. Samoloty elektryczne będą używane w sieci Express Air.

Nowy typ samolotu, który wygląda jak skrzyżowanie samolotu i helikoptera, „otwiera nowe modele biznesowe, które dziś nie istnieją. Można sobie wyobrazić przyszłość, w której przewozimy 600 czy 900 kg leków do wiejskich szpitali, ale lądujemy na lądowisku dla helikopterów zamiast na lotnisku” – powiedział Bala Ganesh, wiceprezes UPS Advanced Technology Group

ALIA 04

Beta Technologies z siedzibą w Vermont zaprojektuje i zbuduje eVTOL, które trafią do UPS w 2024 r. Firma zapewni również lądowiska i akumulatory. UPS ma opcję zakupu do 150 dodatkowych samolotów, nie znamy jednak ani ceny pojedynczej sztuki, ani wartości całego zamówienia.

Samolot elektryczny (eVTOL) ma zasięg 400 km i lata z prędkością prawie 300 km/h na godzinę.

eVTOL byłyby używane podobnie do małych samolotów, które mają ładowność od 230 do 1300 kg. UPS twierdzi, że początkowo planuje wykorzystać je na mniejszych rynkach i stworzyć serię krótkich tras lub jedną długą. Zdaniem Ganesha samoloty elektryczne pionowego startu będą miały przewagę operacyjną, ponieważ zaprojektowano je tak, aby pomieścić kontenery transportowe, co pozwala na szybsze przemieszczanie paczek.

Simulator

„Mniejsze samoloty zazwyczaj nie są w stanie przenieść całego kontenera, więc ładuje się osobne paczki samolotów. Po lądowaniu trzeba je jednak pojedynczo rozładować. Kontener skraca czas całej operacji” – powiedział Ganesh.

„Łączymy prosty, elegancki design i zaawansowaną technologię, aby stworzyć niezawodny samolot o zerowej emisji, który zrewolucjonizuje sposób transportu ładunków. Wykorzystując możliwość pionowego startu i lądowania, możemy zamienić stosunkowo małe przestrzenie w istniejących oddziałach UPS, w sieć mikrolądowisk. Łącznie z siecią ładowarek i punktów wymiany akumulatorów” – powiedział Kyle Clark, założyciel Beta Technologies.

Źródło: CNBC

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x