Stellantis i Foxconn ogłaszają utworzenie spółki zajmującej się produkcją układów scalonych
Koncern motoryzacyjny Stellantis oraz firma Foxconn, zajmująca się montażem iPhone’ów, utworzyły spółkę joint venture. Zajmie się ona projektowaniem i sprzedażą układów scalonych dla przemysłu motoryzacyjnego, a pierwsze chipy mają opuścić zakłady w 2026 roku.
Jak wynika z oświadczenia obu firm, spółka joint venture, nazwana SiliconAuto, dostarczać będzie półprzewodniki dla koncernu, włączając w to jego nową elektroniczną i programową architekturę „STLA Brain”, tajwańskiego giganta oraz innych klientów.

SiliconAuto zapewni klientom źródło układów scalonych skoncentrowane na branży motoryzacyjnej, potrzebnych do coraz większej liczby funkcji i modułów kontrolowanych przez komutery, zwłaszcza do samochodów elektrycznych – czytamy w oświadczeniu.
Nie podano szczegółów finansowych, ale umowa jest kontynuacją wstępnego porozumienia, które firmy Stellantis i Foxconn podpisały w grudniu 2021 roku w reakcji na braki układów scalonych dla przemysłu motoryzacyjnego. Koncern jest właścicielem kilku marek samochodowych, w tym Fiata i Peugeota, a te same półprzewodniki będą wykorzystywane w ekosystemie Foxconn EV, ponieważ firma będzie nadal rozszerzała swoje zdolności w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych.
Układy scalone są kluczowym elementem pozwalającym myśleć o obniżeniu emisji, ale od kilku lat są powodem sporych problemów w branży, bo ich niedobór w czasie pandemii do dziś daje się we znaki wielu koncernom.

To już druga spółka joint venture Stellantis i Foxconn
Nabycie pewnych i niezbędnych komponentów będzie korzystne dla Stellantis, ponieważ stanowi istotny czynnik napędowy w szybkiej transformacji naszych produktów, która opiera się na oprogramowaniu – powiedział Ned Curic główny dyrektor techniczny Stellantis.
SiliconAuto będzie mieć siedzibę w Holandii, gdzie znajduje się siedziba koncernu motoryzacyjnego, a zarządzaniem spółką zajmować się będzie kadra obu partnerów. Obie firmy już prowadzą spółkę joint venture o nazwie Mobile Drive, zajmującą się opracowywaniem inteligentnych kokpitów, elektroniki użytkowej, interfejsów człowiek-maszyna oraz usług.
Źródło: Stellantis

Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.