Foxconn będzie produkował samochody elektryczne w Europie, Indiach i Ameryce Łacińskiej

Tajwański gigant technologiczny Foxconn poważnie myśli o produkcji swoich samochodów elektrycznych w Europie, Indiach i Ameryce Łacińskiej. Dwa dni temu firma zaprezentowała trzy swoje prototypy, a już dziś dowiadujemy się, że zamierza wejść z produkcją pojazdów na jedne z największych rynków świata.

Wygląda na to, że firma znana z produkcji iPhone’ów zamierza uszczknąć spory, jeśli nie największy, kawałek tortu samochodów elektrycznych. Liu Young-way, prezes firmy, powiedział dziś, że szczegółów nie poda, ale na pewno zaczną od Europy, a potem wejdą na rynek indyjski i latynoamerykański. W kontekst wpisują się też umowy z amerykańskim startupem Fisker i tajlandzką grupą energetyczną PTT PCL.

Foxconn Foxtron model T
Foxtron Model T / Źródło: Foxconn

Warto wspomnieć, że firma zatrudnia prawie 1,3 mln pracowników i cały czas poszukuje nowych. Przy takich zasobach trudno się dziwić, iż Foxconn ma ochotę na wejście przebojem na rynek motoryzacyjny, a że samochody elektryczne to języczek uwagi wielu środowisk i rządów, szanse tajwańskiego giganta są spore.

Liu zapytany, czy będą współpracować z niemieckimi koncernami, powiedział „pośrednio”. Firma będzie wykorzystywać znany z jej działalności model BOL, czyli „Build, Operate, and Localise”. Oznacza to, że wraz z partnerami będzie inwestowała w budowę i obsługę lokalnych fabryk, a następnie sprzedaż lokalnym konsumentom.

Foxconn i Stellanis utworzą spółkę

Foxconn i producent samochodów Stellantis ogłosili w maju tego roku plan stworzenia spółki joint venture, która będzie dostarczać technologie motoryzacyjne i connected-car dla przemysłu samochodowego. W tym miesiącu firma kupiła też fabrykę od amerykańskiego startupu Lordstown Motors Corp, i będzie tam produkować samochody elektryczne. W sierpniu, za ponad 90 mln dolarów, kupiła fabrykę układów scalonych na Tajwanie od firmy Macronix. Ten ostatni zakup ma zaspokoić przyszły popyt na półprzewodniki wykorzystywane do produkcji samochodów.

Foxconn model C
Foxtron Model C / Źródło: Foxconn

Docelowo, Foxconn zamierza produkować komponenty do przynajmniej 10% całkowitej światowej produkcji samochodów elektrycznych. Ma się to stać w ciągu najbliższych 6 lat, a firma zdywersyfikuje dzięki temu swoje źródła przychodów.

Jeśli chcecie się dowiedzieć, ile elektroniki zawierają w sobie samochody elektryczne, zapraszamy do naszego podcastu:

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x