Cicha Rewolucja Volvo od dziś na ulicach Warszawy
Już dziś na ulicach Warszawy pojawi się pierwsza elektryczna ciężarówka Volvo. Wszystko w ramach akcji nazwanej EKOLOG, która jest częścią Cichej Rewolucji. Mieliśmy już wcześniej okazję przejechać się tym pojazdem, ale w innej zabudowie niż ta, pokazana na wczorajszej konferencji prasowej.
W czasie prezentacji o ekologicznych wyzwaniach stojących przed transportem rozmawiali: Małgorzata Kulis – Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks, Marek Gawroński – Wiceprezes ds. związanych z sektorem publicznym Volvo Group, Jakub Faryś – Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Maciej Mazur – Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Koncentrujemy się na korzyściach, jakie ciężarówki elektryczne dają codziennemu życiu ludzi, pomagając stworzyć czystsze, cichsze i mniej zatłoczone życie w mieście. Chodzi także o produktywne i zdrowe środowisko pracy dla użytkownika i kierowców. Dlatego też naszą Cichą Rewolucję zaczynamy od transportu dystrybucyjnego poprzez wykorzystanie modeli Volvo FL i FE Electric. Jednocześnie, już za 12 miesięcy poszerzymy zasięg a do użytkowników przekażemy modele FH, FM i FMX Electric. W pełni elektryczne ciężarówki Volvo Trucks, to także rozwiązania dla wyzwań społecznych. Szybkie tempo urbanizacji nałoży ogromne wymagania na systemy ruchu, które w wielu przypadkach już mają trudności z zaspokojeniem bieżących potrzeb. Oprócz tego prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 15 lat wielkość transportu wzrośnie nawet o 50 procent. Większość tych towarów będzie transportowana drogami.
Większy handel elektroniczny jest jednym z głównych czynników zwiększających zapotrzebowanie na transport. Zelektryfikowana dystrybucja miejska od Volvo Trucks sprosta tym wyzwaniom dla nowoczesnych miast. Aspekt ekologiczny naszych produktów jest w pełni spójny z wartościami Volvo Trucks, jakim jest troska o środowisko, a dzięki zerowej emisji i niskiemu poziomowi hałasu poprawiamy komfort życia i bezpieczeństwo – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Cicha rewolucja z Volvo FE Electric
Volvo FE Electric to pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 27 ton. Posiada trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 000kg, 18-19 europalet. Dwa silniki elektryczne sprawiają, że zasięg Volvo FE Electric to ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Szybki czas ładowania akumulatora 265 kWh wynosi ok. 2 godziny, natomiast zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin. Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zapewnić im elektryczne ciężarówki, który będą gwarantowały tę samą produktywność, co dzisiejsze rozwiązania. Dlatego też nowa gama FH FM i FM X w przyszłym roku będzie gwarantować 300 km zasięgu, a dążymy do 500 km – mówił Piotr Werner z Volvo Trucks.

W czasie konferencji nastąpiło też symboliczne przekazanie pojazdu partnerom programu EKOLOG. Odbioru dokonali Michael Schulz – Logistics Regional Manager Region East Europe H&M, Anita Ryng – Dyrektor Komunikacji IKEA Retail w Polsce, IKEA oraz Andrzej Strzeżek – Wiceprezes Zarządu No Limit Sp. z o.o. W kolejnym etapie projektu EKOLOG, elektryczna ciężarówka Volvo zostanie oceniona w 5 blokach tematycznych. Będzie to ocena wydajności, ocena użytkowa, ocena społeczno-środowiskowa, ocena kosztów eksploatacji oraz ocena flotowa.
Przy okazji, za panią Anitą Ryng z IKEA, chcielibyśmy zaapelować o podpisywanie petycji do naszego rządu. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów. Więcej informacji znajdziecie na stronie WWF.
Źródło: konferencja prasowa

Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.