OpenAI: Nie ma sposobu, aby nauczyciele ustalili, czy uczniowie używają ChatGPT do pisania prac

OpenAI przygotowuje nauczycieli do rozpoczęcia roku szkolnego, udostępniając przewodnik, w jaki sposób korzystać z ChatGPT w czasie zajęć. Firma twierdzi też, że witryny i aplikacje obiecujące wykrycie tekstów generowanych przez sztuczną inteligencję w pracach uczniów są niewiarygodne.

W sekcji FAQ dla nauczycieli firma stwierdziła, że ​​detektor treści generowanych przez AI „nie udowodnił, że można w sposób niezawodny odróżnić treść generowaną przez sztuczną inteligencję od treści generowanej przez człowieka”.

OpenAI szkoła uczniowie

Kiedy w OpenAI próbowaliśmy przeszkolić detektor treści generowanych przez sztuczną inteligencję, stwierdziliśmy, że oznaczył on tekst napisany przez człowieka, taki jak dzieła Szekspira i Deklaracja Niepodległości, jako generowany przez sztuczną inteligencję – czytamy w FAQ.

OpenAI proponuje połowiczne rozwiązania problemu

Takie detektory treści mają również tendencję do sugerowania, że ​​prace uczniów, dla których język angielski nie jest językiem ojczystym, są generowane przez sztuczną inteligencję. To może prowadzić do bezpodstawnych oskarżeń o korzystanie z pomocy sztucznej inteligencji.

Trochę inaczej ma się sprawa z językiem polskim, bo tu jeszcze dochodzą błędy składniowe czy nieprawidłowa odmiana słów, o co AI cały czas się potyka. Wystarczy jednak, aby uczeń sam naniósł poprawki do tekstu, aby stwierdzenie, czy tekst pisała sztuczna inteligencja było bardzo trudne, o ile w ogóle możliwe. Jeszcze większy problem będą mieli angliści, bo w tym przypadku nie da się nijak zweryfikować, czy praca domowa była wykonana samodzielnie.

australia cyberbezpieczeństwo szkoła

Wśród uczniów ChatGPT szybko stał się bardzo popularnym narzędziem, ponieważ jego zdolność generowania tekstu i przekonująco ludzkich odpowiedzi czyni go przydatnym w zadaniach takich jak pisanie wypracowań czy referatów. Nauczyciele są jednak zaniepokojeni tym, że uczniowie oszukują, prezentując pomysły i frazy z czatu jako swoje własne, i że stają się nadmiernie zależni od narzędzia, które nadal popełnia wiele błędów. Ankieta przeprowadzona w tym roku wykazała, że ​​co czwarty nauczyciel twierdzi, iż przyłapał uczniów na używaniu ChatGPT.

OpenAI przyznaje, że nauczyciele mogą mieć do czynienia z uczniami przedstawiającymi treści generowane przez sztuczną inteligencję jako swoje własne prace i proponuje rozwiązania, takie jak proszenie uczniów o zachowanie rozmów z ChatGPT oraz przedstawianie ich w zadaniach domowych. Pytanie, czy uczeń przedstawi całość dyskusji z AI?

Przechowywanie zapisu rozmów z AI umożliwia uczniom zorientowanie się, czy robią postępy. Mogą zobaczyć, jak rozwinęły się ich umiejętności zadawania pytań, analizowania odpowiedzi i integrowania informacji – czytamy w FAQ przygotowanym przez OpenAI.

Źródło: Insider

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x