Mastercard ogłosił wdrożenie nowego rozwiązania opartego na generatywnej sztucznej inteligencji, mającego na celu wzmocnienie ochrony transakcji. Celem jest zwiększenie precyzji wykrywania oszustw, zmniejszenie liczby fałszywych alarmów oraz zapewnienie większego bezpieczeństwa zarówno konsumentom, jak i całej sieci płatniczej.
Nowe rozwiązanie analizuje w czasie rzeczywistym niespotykaną dotąd liczbę atrybutów transakcji, identyfikując powiązania pomiędzy jej uczestnikami i określając jej potencjalne ryzyko. Cały proces odbywa się błyskawicznie, w czasie poniżej 50 milisekund, co znacząco usprawnia proces Decision Intelligence.
Mastercard oferuje Decision Intelligence Pro bankom na całym świecie
Wstępne testy pokazują obiecujące rezultaty. Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji zwiększa współczynnik wykrywania oszustw średnio o 20%, a w niektórych przypadkach nawet o 300%. Należy jednak pamiętać, że nie jest to rozwiązanie idealne. Istnieje nadal ryzyko, że oszuści znajdą sposoby na obejście nowego systemu.
Dzięki generatywnej sztucznej inteligencji zwiększamy szybkość i dokładność naszych rozwiązań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa bankom i ich klientom. Udoskonalenie naszego algorytmu poprawi zdolność Mastercard do wykrywania potencjalnych podejrzanych zdarzeń, zwiększając poziom zaufania dla każdej transakcji – mówi Ajay Bhalla, President of Cyber and Intelligence, Mastercard.
Niezależnie od technologicznych zabezpieczeń, kluczowa pozostaje również świadomość samych konsumentów i stosowanie przez nich odpowiednich środków ostrożności.
Mastercard nie ujawnił informacji o kosztach nowego rozwiązania, które jest już dostępne dla banków na całym świecie.