Wendy’s wprowadzi do drive-thru chatbota z AI od Google

Sieć fast foodów Wendy’s planuje wprowadzenie do obsługi w swoich drive-thru chatbota, który będzie napędzany przez sztuczną inteligencję (AI) zaprojektowaną przez programistów Google.

Jak informuje The Wall Street Journal, wdrożenie chatbota będzie początkowo ograniczone do jednej restauracji w Columbus, Ohio. Inżynierowie i programiścu Wendy’s we współpracy z Googlem opracowali AI opartą na dużym modelu językowym firmy, a chatbot będzie rozumiał specjalne słownictwo, nazwy produktów i akronimy charakterystyczne dla franczyzy Wendy’s, takie jak „biggie bag” i „JBC” (junior bacon cheeseburger). AI będzie także zdolna do zrozumienia różnych dialektów i akcentów oraz wyciszenia hałasu w tle, na przykład muzyki czy rozmów pasażerów.

Wendy's AI Google

Technologia generatywnej sztucznej inteligencji od Google Cloud otwiera ogromne możliwości, umożliwiając szybsze i bardziej zróżnicowane obsługiwanie klientów, a jednocześnie umożliwi pracownikom koncentrację na tworzeniu wspaniałego jedzenia i budowaniu relacji z miłośnikami jedzenia -mówi Todd Penegor, CEO Wendy’s.

Chatbot jest „prawdopodobnie trochę lepszy” niż najlepszy przedstawiciel firmy ds. obsługi klienta – mówi Kevin Vasconi, Chief Information Officer sieci.

Wendy's

Jednak z punktu widzenia pracowników, którzy już teraz zarabiają niewiele powyżej płacy minimalnej, wprowadzenie chatbota może stanowić pewne zagrożenie, ponieważ AI zaprogramowani do sprzedaży większych porcji, dodatków i posiłków.

Sieć Wendy’s nie jest pierwszą, która próbuje sił z AI

Konkurent Wendy’s, McDonald’s, już eksperymentował z AI w drive-thru, jednak wyniki były niezbyt zadowalające, a na TikToku furorę robiły filmy, na których klienci próbowali bezskutecznie dogadać się ze sztuczną inteligencją . Testy przeprowadzone przez McDonald’s w Chicago wykazały, że system miał około 85% dokładności, ale w czerwcu 2022 roku firma osiągała jedynie trochę ponad 80%. Wynik ten był poniżej oczekiwań giganta, który wcześniej oczekiwał precyzji w granicach 95%, zanim szerzej wdroży tę technologię.

Źródło: WSJ

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x