Amazon używa sztucznej inteligencji do przyspieszenia dostaw

Jak twierdzi jeden z czołowych menedżerów firmy, Amazon koncentruje się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do przyspieszenia dostaw. Chce zminimalizować odległości między produktami a klientami.

Stefano Perego, wiceprezes ds. realizacji zamówień i globalnych usług operacyjnych w Ameryce Północnej i Europie w Amazonie, przedstawił, w jaki sposób firma wykorzystuje sztuczną inteligencję w logistyce.

Jednym z obszarów, w których AI znajduje zastosowanie, jest transport, w tym mapowanie i planowanie tras, uwzględniając zmienne takie jak pogoda – wyjaśnił Perego. Innym jest pomoc klientom w wyszukiwaniu odpowiednich produktów na Amazonie. Jednak obecnie głównym celem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do rozlokowania zapasów.

Rivian Soros Amazon

Pojawia się jeden kluczowy obszar, który uważamy za niezwykle istotny dla obniżenia kosztów obsługi, a mianowicie rozlokowanie zapasów – powiedział Perego w wywiadzie dla CNBC.

Jak dobrze wiesz, oferujemy naszym klientom ogromny wybór produktów. Wyobraź sobie, jak skomplikowanym problemem jest podjęcie decyzji, gdzie przechowywać te towary. Naszym celem jest takie ich rozmieszczenie, które skraca dystans do klientów, zwiększając tym samym szybkość dostawy.

Elektryczny dostawczak Amazona wyjechał na drogi

Amazon chce nadążyć za tempem życia klientów

Firma skupia się na regionalizacji wysyłek, aby dostarczać produkty klientom z magazynów znajdujących się najbliżej, zamiast z odległych części kraju, ale realizacja tego celu wymaga technologii, która jest w stanie analizować dane i wzorce, przewidując popyt na produkty i miejsce dostawy. To właśnie tutaj wkracza sztuczna inteligencja. Dzięki lokalizacji produktów bliżej klientów, gigant będzie w stanie oferować dostawę tego samego lub następnego dnia, jak to ma miejsce w ramach subskrypcji Prime.

Perego podkreślił, że te wysiłki przynoszą dobre rezultaty. W Stanach Zjednoczonych ponad 74% produktów zamawianych przez klientów pochodzi z lokalnych centrów logistycznych.

Firma kontynuuje inwestycje w technologie AI oraz robotykę, dążąc do usprawnienia logistyki i dostarczania lepszych usług klientom. Zdolność do przyspieszenia dostaw i zminimalizowania odległości między produktami a klientami ma na celu nadążenie za rosnącymi oczekiwaniami konsumentów i ich rosnącym tempie życia.

Źródło: CNBC

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x