Amazon korzysta z generatywnej AI do podsumowywania opinii o produktach
Amazon rozpoczął niedawno testowanie funkcji w swojej aplikacji zakupowej, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do podsumowania opinii klientów na temat niektórych produktów. Zapewnia ona krótki przegląd tego, co kupujący lubią i czego nie lubią w produkcie, wraz z informacją, że podsumowanie jest „generowane przez sztuczną inteligencję na podstawie treści opinii klientów”.
Nową funkcję zauważył Mark Wieczorek, dyrektor techniczny agencji marketingowej Fortress Brand, a Amazon potwierdził, że testuje tę funkcjonalność. Firma nie podała jednak szczegółowych informacji na temat dokładnego sposobu jej działania ani używanych modeli AI do podsumowania opinii i generowania tekstu.

Wprowadzamy znaczne inwestycje w generatywną sztuczną inteligencję we wszystkich naszych działalnościach – przekazała w oświadczeniu Lindsay Shanahan, rzeczniczka Amazonu.
Firma od dawna polega na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym do dostarczania spersonalizowanych reklam i rekomendacji dla klientów. Jednak ostatnie szaleństwo wokół generatywnej sztucznej inteligencji i czatbotów, takich jak ChatGPT, skłoniło firmy do skupienia się na tej technologii. Andy Jassy, dyrektor generalny giganta ecommerce, powiedział w kwietniu, że generatywna sztuczna inteligencja i duże modele językowe mogą potencjalnie „transformować i poprawiać praktycznie każde doświadczenie klienta”.

Amazon stara się odzyskać zaufanie po zalewie fałszywych recenzji
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do podsumowywania opinii może być rzeczywiście przydatne dla klientów. Amazon ma miliony produktów w swoim sklepie internetowym, a pojedynczy produkt może mieć tysiące opinii. Firma starała się wcześniej ułatwić klientom recenzowanie produktów dzięki systemowi ocen „jednym kliknięciem”, który pozwala użytkownikom zostawić opinię bez pisania pełnej recenzji. Ostatnio niektórzy klienci zaczęli też korzystać z czatbotów do pisania opinii na temat produktów.
Zaufanie od dawna było problemem dla firmy. Fałszywe recenzje zalały sklep i inne platformy sprzedaży online, dlatego wiele firm zdecydowało się na połączenie sił ludzkich moderatorów z automatycznymi narzędziami, aby je wyeliminować.
Żródło: CNBC

Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.