Według Air Canada ich chatbot AI jest odpowiedzialny za własne błędy

Jake Moffatt, pasażer linii lotniczej Air Canada, wygrał sprawę w trybunale ds. drobnych roszczeń przeciwko linii lotniczej po odmowie zwrotu części kosztów lotów z Vancouver do Toronto i z powrotem. Chodziło o taryfę żałobną na bilety po śmierci swojej babci w listopadzie zeszłego roku.

Przed dokonaniem zakupu, Moffatt skonsultował się z chatbotem na stronie internetowej Air Canada, pytając o taryfę żałobną. Chatbot AI poinformował go, że jeśli kupi bilet w pełnej cenie, będzie miał 90 dni na ubieganie się o zwrot nadpłaty. Pasażer zarezerwował więc loty w jedną stronę do Toronto za 794,98 dolarów kanadyjskich i lot powrotny do Vancouver za 845,38. Rozmawiał również z przedstawicielem linii lotniczej, który potwierdził możliwość uzyskania zniżki, jednak nie wspomniał o możliwości zwrotu pieniędzy po zakupie biletów.

Air Canada chatbot AI

Po złożeniu wniosku o zwrot pieniędzy w ciągu 90 dni od zakupu zgodnie z informacją od chatbota AI linie Air Canada odmówiły, twierdząc, że skorzystanie z taryfy żałobnej nie jest możliwe po nabyciu biletów. Moffatt postanowił pozwać linie lotnicze, oskarżając je o przekazanie przez chatbota błędnych informacji.

Sąd uznał, że linie Air Canada ponoszą odpowiedzialność za błąd chatbota AI

W decyzji sędzia Christopher Rivers wyraził zdziwienie postawą Air Canada, która nie chciała przyjąć odpowiedzialności za działania swojego chatbota AI. Sąd uznał, że linia lotnicza powinna ponosić odpowiedzialność za informacje na swojej stronie internetowej, niezależnie od tego, czy pochodzą one od AI, czy też są umieszczone w innej części witryny.

Air Canada chatbot AI

Sąd stwierdził też, że linie Air Canada nie podjęły odpowiednich środków ostrożności w celu zapewnienia dokładności informacji udzielanych przez chatbota. Linia lotnicza została zobowiązana do zapłaty Moffattowi łącznie 812,02 dolarów kanadyjskich, w tym 650,88 jako odszkodowania.

Rzecznik prasowy Air Canada potwierdził, że linia lotnicza zaakceptuje decyzję sądu i uważa sprawę za zamkniętą.

Źródło: The Register

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x