Reading Progress (Postępy w czytaniu) – nowa funkcją Microsoft Teams wspierająca uczniów

Funkcja Reading Progress (Postępy w czytaniu) dodana niedawno do Microsoft Teams ma za zadanie wspierać uczniów w nauce płynnego i poprawnego czytania.

Minął niedawno rok od pierwszego lockdownu w Polsce związanego z pandemią COVID-19. Uczniowie sporadycznie pojawiali się w szkole, a większość lekcji odbywali zdalnie. Tak działo się niemal na całym świecie. W związku z tym spora część dzieci uczących się w klasach 1-3 nie nabyła umiejętności płynnego czytania. Potwierdzają to także naukowcy z Uniwersytetu Stanforda. Informują, że pandemia sprawiła, że w młodszych klasach dzieci borykają się z 30 proc. spadkiem płynności czytania.

Microsoft postanowił temu zaradzić, dodając do swojego narzędzia do wideokonferencji nową funkcję.

Reading Progress (Postępy w czytaniu) – nowa funkcja Microsoft Teams

Aby rozwiązać problemy najmłodszych uczniów, Microsoft wprowadził do narzędzia Microsoft Teams nową funkcję – Reading Progress (Postępy w czytaniu). Oprogramowanie to jest dość powszechnie używane przez szkoły, nauczycieli i uczniów podczas nauki zdalnej.

Funkcja ta ma pomagać uczniom, którzy mają problemy z czytaniem uporać się z tym problemem. Pozwala na samodzielną naukę, ale też na zamieszczanie uwag i wskazówek nauczyciela.

Uczniowie czytają na głos fragmenty tekstu, tworząc nagrania, które później może ocenić nauczyciel. Do tej pory nauczyciel musiał na żywo słuchać tego, jak czyta dziecko. Teraz wyniki może przejrzeć i ocenić w dowolnej chwili i czasie, jaki jest mu do tego potrzebny.

Badania Microsoftu wykazały, że dzieci w wieku 6-11 lat, które korzystały z nowego systemu, szybko uczyły się poprawnego i płynnego czytania. Co więcej, system sprawdza się także w przypadkach dysleksji i wspomagania nauki języka przez obcokrajowców.

Joe Merrill, pedagog z Lake Park Elementary na Florydzie, w ciągu ostatnich kilku miesięcy korzystał z funkcji Reading Progress (Postępy w czytaniu) w naszej prywatnej prezentacji – „Funkcja „Reading Progress” sprawia, że przy weryfikacji płynności czytania moich uczniów nie ma żadnego stresu. Są oni zadowoleni z jej działania, a ja jestem w stanie gromadzić dane szybciej i wydajniej niż kiedykolwiek wcześniej. Teraz mogę poświęcić więcej czasu na zróżnicowane nauczanie, a nie na zindywidualizowane oceny”.

Luis Oliviera, dyrektor Unified Arts i ELA z Middletown High School w Middletown, RI, korzysta z programu „Reading Progress” przy pracy z licealistami uczącymi się języka angielskiego – „Funkcja „Reading Progress” pozwala oszczędzić masę czasu, związaną z przeprowadzaniem i analizowaniem zadań z czytania. Mogęprzekazać treści wszystkim uczniom i poprosić ich o zapisanie swoich odpowiedzi, zamiast oceniać ich indywidualnie. Fragmenty treści związane z kulturą dodatkowo zwiększają ich wiedzę na temat ważnych tematów i bieżących wydarzeń. Daje to więcej czasu na bezpośrednią pracę z uczniami w celu zaspokojenia ich potrzeb”.

Mamy nadzieję, że narzędzie to wkrótce będzie mogło wesprzeć także nauczycieli w Polsce.

Źródło: Microsoft

Dodaj komentarz