Xiaomi liderem w Polsce, a trzecim producentem smartfonów w Europie i na świecie
Według najnowszych danych Canalys, w III kwartale 2020 roku, Xiaomi jest liderem rynku smartfonów w Polsce. Umocniło się jednocześnie na drugiej pozycji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na trzeciej pozycji w całej Europie i na świecie.
Rynek smartfonów na świecie

Z danych dostarczonych przez Canalys i dotyczących III kwartału 2020 roku można się dowiedzieć, że światowe dostawy smartfonów osiągnęły 348 mln sztuk. To oznacza 1 proc. spadek rok do roku. Były jednak o 22 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale.
Samsung odzyskał pierwsze miejsce na podium po zwiększeniu sprzedaży o 80,2 mln sztuk, czyli o 2 proc. Huawei zajął drugie miejsce ze sprzedażą 51,7 mln sztuk, czyli zanotował spadek o 23 proc.
Xiaomi po raz pierwszy zajęło trzecie miejsce, sprzedając 47,1 mln sztuk, co stanowi wzrost o 45 proc. Apple sprzedał 43,2 mln sztuk, co oznacza spadek o 1 proc. Vivo sprzedało 31,8 mln sztuk, Oppo 31,1 mln egzemplarzy, Realme 15,1 mln sztuk, a Lenovo 10,2 mln smartfonów.
Rynek smartfonów w Europie

W III kwartale 2020 roku w Europie najwięcej smartfonów sprzedał Samsung, zaliczając udział 34 proc. Drugie miejsce dzierży Apple z 19 proc. rynku. Na trzecim miejscu znalazło się Xiaomi z udziałem 19 proc. – zwiększyło go o 91 proc. rok do roku.
Czwarte miejsce zajmuje Huawei z 14 proc. rynku, co oznacza spadek o 31 proc. rok do roku. Piąte miejsce zajęła firma Oppo z 3 proc. rynku.
#Xiaomilepsze… w Polsce

„Xiaomi lepsze!” – to hasło często pojawiające się na różnego rodzaju forach i w komentarzach pod artykułami o smartfonach. Tym razem jednak można go użyć, w pełni doceniając fakt, że w Polsce sprzedało najwięcej smartfonów w III kwartale 2020 roku. Xiaomi jest liderem na rynku w Polsce z udziałem 29 proc., co oznacza, że firma zwiększyła udziały aż o 157 proc. rok do roku.
Drugie miejsce zajął Samsung, zagarniając dla siebie 27 proc. rynku, z 3 proc. spadkiem rok do roku. Trzecie miejsce przypadło firmie Huawei, której udział to 17 proc., przy spadku rok do roku wynoszącym aż 28 proc. Apple zwiększyło sprzedaż rok do roku o 37 proc., dzięki czemu zajęło czwarte miejsce z 11 proc. udziałem w rynku. Lenovo udało się zdobyć 5 proc. rynku, przy zwiększeniu sprzedaży o 26 proc. rok do roku.
Ciekawe, co stanie się za kilka(naście) miesięcy, gdy na rynku osadzi się niedawno debiutująca w Polsce firma vivo. Na świecie zyskuje podobnie jak realme czy Oppo.
Źródło: Canalys
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.
Już drugi raz wg Canalys są liderem. Ale nie według GFK, niech się pochwalą wynikami. I to są właśnie firmy z Chin. Grają agresywnie i nieczysto.
Canalys i GFK raportują trochę inne wyniki – Canalys sprzedaż do sklepów, GFK – sprzedaż do klientów. Innymi słowy, Xiaomi sprzedało najwięcej smartfonów ze wszystkich producentów… sklepom. Ile tych smartfonów trafi do klientów, trudno szacować, ale myślę, że bezpiecznie można założyć, że wszystkie te smartfony trafią ostatecznie w ręce użytkowników. Ale masz rację, żeby Xiaomi mogło się w pełni cieszyć wygraną, powinni się znaleźć na 1 miejscu w obu raportach.