Sprzedaż smartfonów w USA spadła w II kw. o 22 proc. – to najgorszy wynik od dekady!

Firma Canalys opublikowała nowe, niepokojące dane dotyczące rynku smartfonów w Ameryce Północnej w drugim kwartale 2023 roku, szczegółowo opisując to, co określa jako „najgorszy wynik kwartalny od ponad dekady”. Sprzedaż spadła o 22 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, a na podstawie tych danych Canalys przewiduje, że rynek smartfonów w 2023 roku będzie mniejszy o 12 proc.

Canalys sprzedaż smartfonów w USA II kw. 2023

Sprzedaż Apple spadła w II kw. o 20 proc., ale wciąż pozostaje na dominującej pozycji z 54-proc. udziałem w rynku. Samsung zanotował spadek o 27 proc., zajmując drugie miejsce z 24-proc. udziałem. Kolejna na liście jest Motorola, która zanotowała spadek o 25 proc. i ma tylko 8-proc. udział w rynku. TCL, firma znana przede wszystkim z telewizorów, która tylko krótko eksperymentowała z rynkiem smartfonów, jest największym przegranym, zanotowała spadek o 30 proc. i ma udział w rynku wynoszący 5 proc.

Google notuje wzrost sprzedaży smartfonów Pixel

Tylko jedna firma przetrwała ten kwartał bez uszczerbku, a jest nią Google Choć gigant znajduje się na samym dole listy producentów smartfonów, to sprzedaż telefonów Pixel wzrosła o 59 proc., co przyniosło Google 4 proc. udział w rynku. Podobnie było w zeszłym roku, kiedy Google zanotowało wzrost z 1 do 2 procent. Za kilka kwartałów firma może trafić na czwarte miejsce.

image 4

Największą stratę wykazują „inne” marki, które odnotowały spadek o 43 proc., co prawdopodobnie jest związane z dalszą konsolidacją rynku Androida. Obejmuje to marki takie jak OnePlus, HMD/Nokia oraz niskobudżetowych dostawców. Canalys tłumaczy to częściowo słabnącym zapotrzebowaniem na telefony prepaid w segmencie niskobudżetowym.

image 5

Średnia cena sprzedaży wzrosła z 663 do 738 dolarów w skali roku, co wskazuje na to, że sprzedają się przede wszystkim telefony premium, a wszyscy dostawcy tanich telefonów są powoli wykluczani z rynku. Pomimo ogólnego spadku, Canalys zauważa, że „Apple i Samsung zwiększyły swoje dostawy w segmencie premium o odpowiednio 25% i 23% w drugim kwartale 2023 roku.”

Źródło: Canalys

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x