nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

X Twitter

Elon Musk wprowadza opłatę roczną w wysokości 1 USD dla nowych użytkowników X

Elon Musk i jego platforma społecznościowa X, wcześniej znana jako Twitter, wprowadza roczną opłatę dla nowych użytkowników. Dopiero po jej uiszczeniu będą oni mieli dostęp do podstawowych funkcji, takich jak tweettowanie/xowanie, odpowiadanie i cytowanie. Zmiana ta, testowo, będzie najpierw wdrożona dla nowych kont założonych w Nowej Zelandii i na Filipinach.

Konto wsparcia X informuje, że opłata ta ma przede wszystkim na celu zmniejszenie spamu i aktywności botów na platformie i nie jest inicjatywą motywowaną zyskami. Firma postrzega to jako środek mający na celu utrzymanie dostępności serwisu przy jednoczesnym zniechęcaniu do złośliwej aktywności.

Elon_Musk_Martin Tripp

Elon Musk obiecał walkę z botami i stara się dotrzymać słowa

Warto zauważyć, że roczna opłata w wysokości $1 dotyczy tylko nowych użytkowników i nie będzie miała wpływu na tych posiadających już konta. Nie wiadomo, czy i kiedy system płatności zostanie rozszerzony na użytkowników w innych krajach. Jest to odrębna kwestia od X Premium, osobnego poziomu subskrypcji, który oferuje dodatkowe funkcje, takie jak możliwość cofnięcia i edycji postów za miesięczną opłatą w wysokości 8 dolarów.

Elon Musk Arm

X publikuje również „Warunki korzystania z usługi Not-a-Bot”, gdzie określa szczegóły tej nowej płatnej usługi subskrypcji, która przyznaje użytkownikom różne przywileje, takie jak publikowanie treści i interakcja z innymi. Bez opłaty będą mogli oni jedynie czytać wpisy innych.

Elon Musk już wcześniej wspominał o opłacie za korzystanie z platformy, która była już wcześniej omawiana jako środek walki z botami. Ponadto uzyskanie danych kart kredytowych użytkowników może być krokiem w kierunku przekształcenia platformy X w kompleksową aplikację dla różnych usług, w tym zakupów w aplikacji.

Warto też zauważyć, że od czasu przejęcia Twittera przez Muska nastąpiły znaczące zmiany, w tym zwolnienia pracowników i zmiany w polityce moderacji treści. Zmiany te wzbudziły kontrowersje i obawy, a niektórzy reklamodawcy wycofali się z platformy z powodu pobłażliwości w moderowaniu treści.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Gartner prognozuje, że już za trzy lata 80 procent przedsiębiorstw będzie używać AI

Następny artykuł

Eric Adams, burmistrz Nowego Jorku, używa AI do komunikacji w językach obcych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także