Amazon produkuje własne kontenery i omija chaos w łańcuchu dostaw

Przez wiele lat, Amazon po cichu czarterował kontenerowce, produkował własne kontenery i leasingował samoloty, aby mieć lepszą kontrolę nad przewozem towarów. Teraz, gdy wielu wpada w panikę z powodu chaosu w łańcuchu dostaw, kosztowne posunięcia Amazona pomagają mu uniknąć długiego czasu oczekiwania na dostępne doki i pracowników w najbardziej ruchliwych amerykańskich portach.

Los Angeles, 79 statków czeka tam do 45 dni na wejście do portu. Transport Amazona, który śledziłem ostatnio, czekał w porcie tylko dwa dni – mówi Steve Ferreira, analityk frachtu morskiego, w wywiadzie dla CNBC.

Czarterując kontenerowce do przewozu swoich towarów, gigant może kontrolować, skąd ruszają i dokąd trafiają jego transporty, unikając najbardziej zatłoczonych portów.

Amazon kontenery

Kto inny pomyślałby o rozładunku w nieznanym porcie w Waszyngtonie, a następnie przewiezieniu kontenerów ciężarówką do LA? Większość ludzi myśli, no cóż, po prostu skieruj statek do LA. Ale wtedy możesz spodziewać się dwóch lub trzech tygodni opóźnienia. Amazon skorzystał więc z niektórych strategii niszowych, które, jak sądzę, rynek też musi w przyszłości zastosować – powiedział Ferreira.

Amazon produkuje kontenery w Chinach

Amerykański gigant ma nawet kontrolę pierwszego etapu podróży morskiej, bo produkuje własne, 53-stopowe kontenery w Chinach. Brakuje ich na rynku, a ceny pojedynczych sztuk sięgają 20 tys. dolarów, a przed pandemią kosztowały 2 tys.

Wyprodukował prawdopodobnie od 5000 do 10 000 takich kontenerów w ciągu ostatnich dwóch lat. Kiedy trafiają one do USA, po rozładunku, zgadnijcie co? Dostają zastosowanie w ruchu kolejowym. Nie muszą zwracać ich do Azji, jak wszyscy inni – powiedział Ferreira.

Produkując  własne kontenery, zapewniają sobie gwarancję, że będą mieli czym przewieźć towar – powiedziała Lauren Beagen, prawniczka i założycielka Squall Strategies. Pracowała w Federalnej Komisji Morskiej, kiedy Amazon zarejestrował się w agencji w 2015 r.

kontenery Amazon Chiny

Biorą ponad 10 000 kontenerów miesięcznie od małych i średnich chińskich eksporterów. Wielkość Amazona jako dostawcy oceanicznego – to prawda, dobrze słyszałeś, uważa się go za dostawcę oceanicznego – plasuje go w pierwszej piątce największych firm transportowych w Trans Pacific – powiedział Ferreira.

Źródło: CNBC

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x