Jak wyglądają zakupy w metaverse, czyli wirtualny Walmart
Rozrywka w wirtualnej rzeczywistości wkracza w nasze życie coraz większymi krokami, ale czy zastanawialiście jak mogą wyglądać zakupy w metaverse? Można się przekonać, obserwując wizję zakupów artykułów w wirtualnym Walmarcie.
Jak wyglądają zakupy w metaverse, czyli wirtualny Walmart
W zacytowanym Tweetcie widać zakupy w metaverse. Jest to symulacja sklepu Walmart, wraz ze wszystkimi działami, asystentką, opisami produktów w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality).
Całość polega na symulowaniu dokonywania zakupów w tradycyjny sposób, czyli przechadzając się pomiędzy wirtualnymi regałami, sięganiu po towary, których opisy i ceny od razu są prezentowane klientowi. Można je odłożyć lub wrzucić do koszyka, a kwota za dany towar od razu doliczana jest do rachunku, który na końcu można uiścić.

Jak odebrać zakupione wirtualne towary?
No tak, wirtualne zakupy nierzeczywistych towarów dokonane, płatność pobrana elektronicznie, ale co z realnymi produktami?
Pisaliśmy już o tym, że Walmart od miesięcy testuje autonomiczne dostawy zakupionych towarów. Zamierza do tego wykorzystać drony, a także samojezdne, autonomiczne pojazdy dostawcze.

Systemy są sprawdzane w pobliżu kilku centrów handlowych sieci i zapewne czekają tylko na aprobatę odpowiednich służb i urzędów, aby można było wprowadzić je na terytorium wszystkich stanów w USA. Zapewne na początku będą to stany znane z liberalnego podejścia do nowinek.
Walmart w metaverse – patenty
Pod koniec ubiegłego roku, a mianowicie 30 grudnia 2021 roku Walmart złożył w amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych kilka nowych wniosków. Chodzi o znaki towarowe wskazujące na to, że będzie firmował swoim logo i sprzedawał towary wirtualne.
Wśród tych towarów znajdują się elektronika, dekoracje do domu, zabawki, artykuły sportowe i produkty do higieny osobistej.
Co więcej, firma będzie akceptowała płatności własną wirtualną walutą, a dodatkowo zamierza sprzedawać także NFT, czyli niewymienialne tokeny.
Widać, że Walmart nadal chce być prekursorem w dziedzinie wdrażania nowych technologii, co może przynieść firmie dodatkowe zyski i zapewnić zbyt towarów w nowej, wirtualnej rzeczywistości.
Źródło: CNBC
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.