Wojsko na aukcjach

8 sierpnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Nawet 1,7 tysiąca aukcji internetowych chce przeprowadzić Agencja Mienia Wojskowego.

Agencja Mienia Wojskowego (AMW), która jest odpowiedzialna za zakupy dla resortu obrony i sił zbrojnych, ogłosiła przetarg na obsługę licytacji elektronicznych. W ogłoszeniu informuje, że w latach 2006-08 może przeprowadzić do 1,7 tys. takich zamówień.

W całym 2005 roku wszystkie jednostki obowiązane do stosowania zamówień publicznych przeprowadziły zaledwie 85 e-aukcji na łączną kwotę 7,5 mln zł. AMW jest pierwszą instytucją, która ogłosiła tak duże plany zakupów w sieci. Aukcje dotyczą najczęściej prostych, łatwych do opisania produktów, np. materiałów biurowych i eksploatacyjnych.

Firmy kupują jednak w ten sposób coraz więcej – poza prostymi materiałami także sprzęt telekomunikacyjny, komputerowy i oprogramowanie, meble, a nawet usługi (ochrona, sprzątanie, wywóz śmieci). Niewykluczone więc, że wojsko będzie elektronicznie nabywać nie tylko tonery do drukarek, papier, skarpetki i mundury, ale także komputery i sprzęt wojskowy. Sugeruje to zapis w ogłoszeniu, że poza regułami zamówień publicznych aukcje będą podlegać także przepisom o zakupach sprzętu wojskowego.