Nowy polski system reklamy kontekstowej

30 września 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Interia i ARBOMedia prezentują wersję beta nowego, wspólnego systemu reklamy kontekstowej.

Nowy system bazuje na rozwiązaniu stworzonym przez czeską firmę InternetBillboard umożliwiającym prezentację reklamy na stronach internetowych i z powodzeniem stosowanym m.in. w Czechach, Słowacji, Rumunii, Turcji, Niemczech, Włoszech i na Ukrainie. Wykorzystuje on także mechanizmy serwisu Boksy Interii, oferującego reklamę w wyszukiwarkach.

„Uruchomiony przez Interię i ARBOmedia system jest bardzo atrakcyjny pod względem zasięgu. Pozwala na wyświetlanie kampanii zarówno w portalu, jak i na stronach internetowych jednej z największej w Polsce sieci reklamowej ARBOmedia, dzięki czemu emitowana za naszym pośrednictwem reklama dociera do ok. 90% polskich użytkowników Internetu” – podkreśla Łukasz Pawlik, dyrektor działu e-commerce INTERIA.PL -” Do współpracy zapraszamy kolejnych partnerów, którzy chcą na swoich stronach internetowych wyświetlać nieinwazyjne formy reklamowe i na tym zarabiać.”

Użytkownik systemu płaci wyłącznie za przekierowania na jego stronę. Ma możliwość emisji reklamy w formie boksów reklamowych lub jako link w tekście. Jeśli wybierze wariant linku, za każdym razem, gdy internauta najedzie kursorem na zaznaczone słowo, wyświetli mu się reklama w formie boksu, tematycznie powiązana z oznaczonym słowem.
Obsługując kilkaset witryn o różnorodnej tematyce, system gwarantuje reklamodawcy możliwość emisji kampanii w odpowiednim kontekście, nawiązującym do promowanego produktu czy usługi. Oprócz opcji określania formatów wyświetlania reklamy i ustalania emisji w wybranych rejonach Polski, reklamodawca może zadecydować o ilości wyświetleń reklamy pojedynczemu użytkownikowi w wybranym czasie (tzw. capping) lub skorzystać z nowej na polskim rynku opcji wyboru dni tygodnia i godzin wyświetlania się reklamy (targetowanie czasowe). Dodatkowo zyskuje też dostęp do bardzo szczegółowych statystyk.

„Wspólnie stworzyliśmy produkt, który jest bardzo dobry jakościowo, precyzyjnie dobiera treść zaindeksowanych stron do słów kluczowych reklamodawców i uwzględnia specyfikę języka polskiego. Z powodzeniem będziemy mogli konkurować z pozostałymi systemami obecnymi w Polsce” – zaznacza Grzegorz Sułkowski, kierownik projektu z ARBOmedia Polska.