Nowoczesny Data Center w modelu konsumpcyjnym – Pay As You Go
Firma Fujitsu wprowadziła do swojej oferty bardzo ciekawe rozwiązanie. Usługę działającą w oparciu o model „Pay as you go” (płać za to, co wykorzystujesz), pozwalającą wyposażyć własną serwerownię w nowoczesną platformę IT… bez jej kupowania. Zamiast tego użytkownik uiszcza comiesięczne opłaty, w zależności od zużywanych rozliczanych godzinowo zasobów. W ten sposób usługa łączy cechy infrastruktury on-premise i chmury.
Materiał partnerski
Migracja do chmury w wielu zastosowaniach biznesowych nie jest rozwiązaniem optymalnym, a nawet pożądanym. Są sytuacje, w których dane organizacji są tak cenne, że szefowie działów IT nie odważą się umieścić ich w chmurze publicznej. I co prawda dostawcy takich usług będą przekonywać, że są w stanie zapewnić bezpieczeństwo danych na co najmniej takim samym poziomie, jak gdyby te dane były przechowywane on-premise, jednak administratorzy czy menedżerowie IT wolą zbudować własne data center, we własnym budynku i mieć pewność, że tylko oni mają fizyczny dostęp do znajdujących się w nim maszyn.
Nabycie tradycyjnego rozwiązania IT wiąże się niestety z bardzo dużym jednorazowym wydatkiem, co podnosi koszty inwestycyjne przedsiębiorstw (CAPEX) i jest często barierą uniemożliwiającą zakup rozwiązania. Trudno jest oszacować, ile faktycznie potrzebujemy zasobów IT i o jakich parametrach. Dlatego w tej sytuacji przedsiębiorstwa często kupują sprzęt „na zapas”, ponosząc przy tym niepotrzebnie zawyżony koszt inwestycji. Tym bardziej, jeśli okazuje się potem, że infrastruktura jest przewymiarowana i pracuje tylko w połowie wykorzystana.
Rozwiązaniem tego problemu było przeniesienie danych do chmury, ale ze względów, o których pisaliśmy wcześniej, wiele przedsiębiorstw woli budować własną infrastrukturę on-premise. Brakowało dotąd na rynku rozwiązania, które byłoby złotym środkiem i rozwiązaniem tego problemu. Aż do teraz.
Płać tylko za to, z czego korzystasz
Nowa usługa Fujitsu składa się z nowoczesnego Data Center, będącego platformą do przetwarzania i przechowywania danych, dostępnego w modelu konsumpcyjnym. Rozwiązanie spełnia wymogi nowoczesnej infrastruktury hiperkonwergentnej HCI (hyper converged infrastructure), połączonej z modelem opłaty za wykorzystane zasoby.
Usługa Fujitsu Pay as you go rozliczana jest w modelu konsumpcyjnym. Miesięczna opłata zależy od wykorzystania platformy sprzętowo-programowej. Opłata kalkulowana jest na podstawie automatycznie generowanego raportu, zawierającego rzeczywistą utylizację platformy w ciągu danego miesiąca. W przypadku, gdy klient nie będzie korzystać z platformy, opłata za system nie zostanie naliczona. Dzięki temu użytkownik płaci za faktyczne wykorzystanie zasobów, wyliczanych z dokładnością co do jednej godziny!
Ten sposób rozliczania umożliwia bardzo elastyczną konfigurację usługi w zależności od potrzeb klienta i maksymalne obniżenie ponoszonych przez niego opłat. W odróżnieniu od tradycyjnych modeli budowania własnego data center, użytkownik nie ponosi wysokich kosztów inwestycji w sprzęt i oprogramowanie. Rozwiązanie znacznie ułatwi budowę własnego centrum danych, ale także własnej chmury prywatnej czy hybrydowej.
Usługę PAYG można dodatkowo rozbudować zarówno od strony infrastruktury, jak i o elementy funkcjonalne: backup, systemy operacyjne, bazy danych i aplikacje biznesowe oraz rozwiązania dla pracy zdalnej (VDI) – wszystko jako usługa w modelu konsumpcyjnym. Zamawiający usługę otrzymują pełne wsparcie techniczne ze strony specjalistów Fujitsu lub od aktualnego dostawcy rozwiązań IT, zarówno na etapie konfigurowania zamówienia, ale także przez cały okres korzystania z rozwiązania.
Zainteresowani nową usługą znajdą więcej informacji na stronie fujitsudlabiznesu.pl.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Fujitsu
Dziennikarz komputerowy od 1994 roku. Właściciel i redaktor naczelny portalu ITbiznes; prowadzący magazyn ITbiznes na antenie kanału telewizyjnego Biznes24; gospodarz programu poradnikowego „Cyfrowy Niezbędnik” na antenie kanału telewizyjnego Antena HD; gospodarz podcastów Elektrycznie Tematyczni o samochodach elektrycznych oraz Zrozumieć AI o sztucznej inteligencji. Współprowadzący podcast ITbiznes o technologiach w biznesie. Twórca bloga o pasjach Fabryka Pasji. Założyciel, redaktor naczelny i były właściciel portalu PCLab.pl. Założyciel i były redaktor naczelny serwisów AGDLab.pl, Softonet.pl. Były redaktor naczelny serwisów PC.com.pl i Technowinki.onet.pl.