Kampania wzmacniania bezpieczeństwa

30 kwietnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

National Cyber Security Alliance (NCSA) uruchamia program uświadamiania małych przedsiębiorstw w dziedzinie cyber-bezpieczeństwa.
W wyniku gwałtownego wzrostu wykorzystania przez małe przesiębiorstwa nowych technologii – sieci, systemów bezprzewodowych i usług internetowych – coraz bardziej widoczny staje się brak troski o wymogi bezpieczeństwa. Według raportu Symantec’s 2005 Small Business Information Security Readiness, ponad połowa z badanych firm doświadczyła zdarzenia związanego z przełamaniem systemów zabezpieczających.

Równocześnie, tylko 30% zwiększyło wydatki na bezpieczeństwo. „Brak świadomości konieczności zabezpieczania sieci firmowych wśród małego biznesu budzi coraz większą troskę” – mówi Ron Teixeira, CEO NCSA – „Rozwijając naszą działalność edukacyjną skierowaną do tego segmentu rynku mamy nadzieję przyczynić się do poprawy sytuacji”.

Na stronie Stay Safe Online umieszczono podstawowe porady dla biznesmenów. Autorzy zalecają stosowanie bezpiecznych i ograniczonych czasowo haseł oraz wielostopniowego uwierzytelniania. Koniecznością jest instalacja oprogramowania antywirusowego i dbanie o aktualizację używanych aplikacji.