IBM pomaga zarządzać smatfonami i tabletami

14 listopada 2011 0 przez Marcin Kaczmarek

Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy, że IBM zgodził się "wpuścić" do własnej sieci korporacyjnej tysiące prywatnych smartfonów i tabletów należących do pracowników. Firma poszła dalej, oferując usługi zarządzania prywatnym sprzętem mobilnym w sieciach swoich klientów. Nowa usługa, która ma chronić przede wszystkim firmowe dane, nosi nazwę Hosted Mobile Device Security Management. Ochrona obejmuje systemy Apple iOS, Google Android, BlackBerry, Symbian oraz Windows Mobile.

Oferta bazuje na aplikacji zabezpieczejącej dla smartfonów i tabletów, w połączeniu z usługami zarządzania polityką bezpieczeństwa oraz monitorowania urządzeń. Ma na celu przede wszystkim ochronić firmę przed wyciekiem danych w wypadku kradzieży lub zgubienia urządzenia, przed nieautoryzowanym dostępem do danych, złośliwym oprogramowaniem, a także niepożądanymi aplikacjami. W ten sposób łagodzi ryzyko związane z rosnącą liczbą urządzeń mobilnych należących do pracowników, ale mających dostęp do danych przedsiębiorstwa. Oferowana przez IBM usługa nie wymaga wdrażania jakichkolwiek rozwiązań ani zatrudniania dodatkowego personelu IT.

IBM Hosted Mobile Device Security Management obejmuje konfigurację urządzeń pracowników, zabezpieczenie danych na wypadek utraty urządzena, pomoc w odnalezieniu skradzionych lub zagubionych urządzeń, ochronę przed oprogramowaniem szpiegującym i wirusami, wykrywanie i usuwanie szkodzliwych lub niechcianych aplikacji, monitorowanie i śledzenie aktywności użytkownika, a także zapewnienie bardziej bezpiecznych metod łączności. W ramach usługi klient otrzymuje także rozwiązania firm trzecich, bo usługa IBM wykorzystuje pakiet Junos Pulse Mobile Security Suite firmy Juniper Networks.


Źródło: IBM