Google odświeża algorytmy wyszukiwania

Google zmienia algorytmy działania wyszukiwarki, by użytkownicy internetu mieli większe szanse znalezienia świeżych informacji. Użyto do tego systemu indeksowania Caffeine, którego zadaniem jest właśnie wyszukiwanie informacji dotyczących ostatnich wydarzeń i gorących tematów.

W przypadku aktualnych wydarzeń silnik wyszukiwarki będzie przykładał największą wagę właśnie do aktualności informacji, a nie do liczby odsyłaczy kierujących do danej strony. Dla wydarzeń cyklicznych, jak np. coroczne konferencje, wyszukiwarka będzie wyświetlała w pierwszej kolejności informacje dotyczące tegorocznej edycji, a dopiero w dalszej kolejności poprzednich.

W pozostałych przypadkach wyniki wyszukiwania także będą uwzględniały aktualność informacji, np. poszukując najlepszego aparatu cyfrowego użytkownik nie zostanie skierowany do najpopularniejszych stron, lecz do tych zawierających najnowsze dane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *