E-mailing wysoce skuteczny

24 kwietnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Aktualne badanie BriefIndex (wskaźnik koniunktury marketingowej) przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie magazynu „Brief” pokazuje, że e-mailing jest trzecim w kolejności najskuteczniejszym narzędziem marketingu BTL.
Respondenci kwietniowej fali BriefIndexu pytani byli o skuteczność narzędzi marketingu bezpośredniego oraz o plany korzystania z wybranych opcji. Badaniu towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem oceny sytuacji stanu polskiego BTL-u.

Najskuteczniejszym narzędziem BTL okazał się być w odczuciach respondentów klasyczny mailing, wskazany jako taki przez 30% ankietowanych. Równocześnie direct mail był wymieniany w 52% odpowiedzi o trzy najskuteczniejsze środki. Drugą pozycję w ankiecie zajął kontakt osobisty z wynikiem odpowiednio 12 i 18%. E-mailing został uplasowany na trzecim miejscu, razem z telemarketingiem. Jako najskuteczniejsze narzędzie BTL uznało go 8% respondentów, jako jedno z trzech najskuteczniejszych – już 19% ankietowanych.






BriefIndex wyznaczany jest na podstawie telefonicznych wywiadów z respondentami (ekspertami w dziedzinie mediów i reklamy) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Fala badania przeprowadzona została w dniach 23.03.2006-13.04.2006.