Badanie home.pl odpowiada na pytanie „Dlaczego Polacy wybierają webinary?”
Polacy wybierają webinary, czyli internetowe szkolenia. Te cieszą się w ostatnim czasie bardzo dużą popularnością. Co zachęca ich do brania w nich udziału? Badanie home.pl odpowiada na to pytanie.
Polacy, tak jak i ludzie w innych krajach, doceniają możliwości rozwoju. Pandemia COVID-19 wpłynęła na to, jaka forma szkoleń najbardziej odpowiada ludziom. Okazało się, że przez lockdowny i izolację społeczną webinary zyskały na popularności. Wybiera je aż 76 proc. ankietowanych z badania przeprowadzonego przez home.pl.
Polacy wybierają webinary jako formę rozwoju
Co jest powodem, że ludzie tak chętnie chcą uczyć się online? Z badania home.pl wynika, że 76 proc. ankietowanych bierze udział w webinarach, bo chce się rozwijać. Ciekawostką jest to, że pandemia nie miała na to wpływu.
A 32 proc. ankietowanych przyznaje, że to praca zdalna w trybie home office pozwala im na udział w webinarach. Te często odbywają się w godzinach, jakie do tej pory były uznawane za tradycyjny czas pracy w biurze. 10 proc. przyznało, że bierze udział w webinarach, gdyż ma więcej wolnego czasu niż przed pandemią.
Czego oczekujemy po webinarach?
13 proc. respondentów wskazało, że szuka na webinarach wiedzy i kompetencji, dzięki którym można łatwiej się przebranżowić.
Aż 58 proc. badanych, jako powód regularnego uczestnictwa w webinarach, wskazało, że ta forma zdobywania wiedzy wspomaga ich rozwój. Prawie 1/3 (28 proc.) stwierdziła, że zdobyta na webinarach wiedza pomaga im prowadzić biznes. Świadczy to o tym, że ta forma szkoleń przyczynia się wydatnie do rozwoju małych i średnich firm, menadżerów oraz freelancerów.
Co decyduje o wyborze danego webinaru?
Badanie home.pl odpowiedziało też na pytanie, co decyduje o wyborze danego szkolenia online. Prawie wszyscy respondenci (aż 97 proc.) odpowiedzieli, że najważniejszym czynnikiem jest temat.
Dla 32 proc. uczestników ważna także jest pora dnia, w której odbywa się szkolenie. Najwięcej osób preferuje webinary odbywające się o poranku, czyli pomiędzy godzinami 8 do 12, oraz wieczór, w godzinach od 18 do 21. Obydwa przedziały godzinowe zostały wskazane jako preferowane przez największą liczbę badanych (45 i 46 proc.).
Mniejsze znaczenie przy wyborze danego szkolenia ma osoba prelegenta (15 proc.) i marka lub firma, która jest organizatorem webinaru (12 proc.).
Co lubią, a czego unikają uczestnicy?
Badanie home.pl wykazało także, na co powinni zwrócić organizatorzy i prelegenci, którzy zastanawiają się, jak przygotować dobry webinar, a także czego się wystrzegać.
Najsłabiej oceniane są webinary, w których uczestnicy są namawiani do zakupów (43 proc.). Kłopoty techniczne, które występują podczas szkolenia, źle nastrajają aż 42 proc. badanych.
Możliwość powrotu do nagrania z webinaru jest oceniana bardzo pozytywnie (68 proc.), podobnie jak darmowe materiały szkoleniowe (43 proc.). Ceniona jest również możliwość interakcji i zadawania pytań prowadzącemu (32 proc.).
Nieco mniej ważna dla uczestników szkoleń online jest możliwość zdobycia certyfikatu potwierdzającego udział w webinarze (21 proc.).
Jak zrealizować webinar?
O tym jak zrealizować webinar z domu opowiadamy za pomocą… webinaru!
Źródło: home.pl
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.