nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

Tesla Full Self-Driving

Kalifornijska fabryka Tesli w 2021 roku pozostawiła amerykańską konkurencję daleko za sobą

Według niedawnej analizy Bloomberga, w 2021 roku pierwsza duża fabryka Tesli w Kalifornii pokonała 70 konkurencyjnych zakładów, stając się najwydajniejszą fabryką samochodów w Ameryce Północnej. A jeszcze niedawno kupowali skorupy Lotusa, aby zamontować w nich silnik elektryczny i akumulatory.

Fabryka we Fremont w Kalifornii produkuje wszystkie cztery pojazdy Tesli: sedany Model S i 3 oraz SUV-y Model X i Y. Jak podaje Bloomberg, w zeszłym roku zakład wypuszczał średnio 8 550 pojazdów tygodniowo, czyli prawie 450 000 sztuk w ciągu roku. Druga połowa produkcji firmy pochodziła z fabryki w Szanghaju.

To więcej niż 8 427 samochodów produkowanych tygodniowo w fabryce Toyoty w Georgetown, w stanie Kentucky i 8 343 samochodów tygodniowo w zakładzie BMW w Spartanburgu, w Południowej Karolinie. Najbardziej wydajny zakład Forda, Kentucky Truck, wyprodukował w 2021 roku średnio 7 600 pojazdów tygodniowo.

Tesla Model Y fabryka Tesli we Fremont

Tesla dostarczyła w sumie około 936 000 pojazdów w 2021 roku, czyli miliony mniej niż gargantuicznych rozmiarów koncerny takie jak General Motors, Toyota i Volkswagen.

Amerykański zakład Tesli dusi się na swoim terenie

Elon Musk chce wycisnąć jeszcze więcej mocy produkcyjnych z Fremont, które już teraz dusi się na swoim terenie. W ostatnich latach Tesla dodała nawet namioty, aby rozszerzyć linie produkcyjne poza granice oryginalnego budynku, który General Motors wzniósł w latach 60-tych.

Jeśli pójdziesz do naszej fabryki w Fremont, to jest ona zapchana pod korek. Teraz jesteśmy tu jak mielonka w puszce – powiedział Musk na dorocznym spotkaniu akcjonariuszy Tesli w październiku.

Tesla wyprodukowała prawie dwa razy więcej samochodów w 2021 roku niż w 2020 roku, ale szybki rozwój firmy i wściekłe tempo produkcji mogły czasami odbywać się kosztem jakości. Klienci Tesli od dawna narzekają na źle dopasowane panele nadwozia i inne, poważniejsze problemy, takie jak bagażniki, do których dostaje się woda w czasie deszczu.

Wszyscy producenci samochodów od czasu do czasu wypuszczają z fabryki auta z wadami i wszyscy je wycofują. Ale Tesle uchodzą za pojazdy klasy premium, kosztujące czasem 100 000 dolarów lub więcej. Niektórzy klienci uważają, że za tę cenę powinni kupić wyższą jakość i większą dbałość o szczegóły.

Źródło: Business Insider

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Infermedica zyskała 30 mln dolarów na AI analizującą objawy chorobowe

Następny artykuł

Nowe oprogramowanie ransomware DeadBolt szyfruje NASy QNAP

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także