Kalifornijska fabryka Tesli w 2021 roku pozostawiła amerykańską konkurencję daleko za sobą

Według niedawnej analizy Bloomberga, w 2021 roku pierwsza duża fabryka Tesli w Kalifornii pokonała 70 konkurencyjnych zakładów, stając się najwydajniejszą fabryką samochodów w Ameryce Północnej. A jeszcze niedawno kupowali skorupy Lotusa, aby zamontować w nich silnik elektryczny i akumulatory.

Fabryka we Fremont w Kalifornii produkuje wszystkie cztery pojazdy Tesli: sedany Model S i 3 oraz SUV-y Model X i Y. Jak podaje Bloomberg, w zeszłym roku zakład wypuszczał średnio 8 550 pojazdów tygodniowo, czyli prawie 450 000 sztuk w ciągu roku. Druga połowa produkcji firmy pochodziła z fabryki w Szanghaju.

To więcej niż 8 427 samochodów produkowanych tygodniowo w fabryce Toyoty w Georgetown, w stanie Kentucky i 8 343 samochodów tygodniowo w zakładzie BMW w Spartanburgu, w Południowej Karolinie. Najbardziej wydajny zakład Forda, Kentucky Truck, wyprodukował w 2021 roku średnio 7 600 pojazdów tygodniowo.

Tesla Model Y fabryka Tesli we Fremont

Tesla dostarczyła w sumie około 936 000 pojazdów w 2021 roku, czyli miliony mniej niż gargantuicznych rozmiarów koncerny takie jak General Motors, Toyota i Volkswagen.

Amerykański zakład Tesli dusi się na swoim terenie

Elon Musk chce wycisnąć jeszcze więcej mocy produkcyjnych z Fremont, które już teraz dusi się na swoim terenie. W ostatnich latach Tesla dodała nawet namioty, aby rozszerzyć linie produkcyjne poza granice oryginalnego budynku, który General Motors wzniósł w latach 60-tych.

Jeśli pójdziesz do naszej fabryki w Fremont, to jest ona zapchana pod korek. Teraz jesteśmy tu jak mielonka w puszce – powiedział Musk na dorocznym spotkaniu akcjonariuszy Tesli w październiku.

Tesla wyprodukowała prawie dwa razy więcej samochodów w 2021 roku niż w 2020 roku, ale szybki rozwój firmy i wściekłe tempo produkcji mogły czasami odbywać się kosztem jakości. Klienci Tesli od dawna narzekają na źle dopasowane panele nadwozia i inne, poważniejsze problemy, takie jak bagażniki, do których dostaje się woda w czasie deszczu.

Wszyscy producenci samochodów od czasu do czasu wypuszczają z fabryki auta z wadami i wszyscy je wycofują. Ale Tesle uchodzą za pojazdy klasy premium, kosztujące czasem 100 000 dolarów lub więcej. Niektórzy klienci uważają, że za tę cenę powinni kupić wyższą jakość i większą dbałość o szczegóły.

Źródło: Business Insider

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x