Tesla wzywa do serwisu prawie 500 tys. samochodów
Tesla wzywa na akcję serwisową, z powodu usterek technicznych, około 475 tys. samochodów sprzedanych w USA. To prawie tyle, ile wyniosły jej globalne dostawy w zeszłym roku.
Firma zamierza wezwać do serwisu wszystkie pojazdy Model 3 wyprodukowane między 2017 a 2020 rokiem – czyli aż 356 309 samochodów. Wiązka przewodów do kamery cofania może ulec uszkodzeniu przez otwieranie i zamykanie bagażnika, co uniemożliwi wyświetlanie obrazu, poinformowała National Highway Traffic Safety Administration.
Tesla wycofuje również aż 119 009 samochodów Model S wyprodukowanych od 2014 roku z powodu wadliwego zamka przedniego bagażnika, który może spowodować niespodziewane otwarcie maski. NHTSA informuje o tym w oddzielnym oświadczeniu.
Agencja przekazała również, że Tesla zidentyfikowała 2 305 roszczeń gwarancyjnych, które mogą być związane z jedną z wyżej wspomnianych usterek. Producent nie ma żadnych informacji o wypadkach czy innych niebezpiecznych zdarzeniach spowodowanych tymi problemami.
Tesla nie jest wyjątkiem
Podczas gdy zakres prac jest duży dla Tesli, takie wezwania i akcje serwisowe są coraz bardziej rutynowe w przemyśle motoryzacyjnym. W 2020 r. dotyczyły one ponad 300 modeli samochodów i miały wpływ na prawie 28 milionów pojazdów – należy dodać, że ta liczba nie obejmuje olbrzymiej akcji wymiany poduszek powietrznych produkowanych przez firmę Takata.
NHTSA poinformowała też w mijającym miesiącu, że analizuje ostatnią aktualizację oprogramowania Tesli, która pozwala kierowcom grać w gry wideo na ekranie w desce rozdzielczej, gdy pojazd jest w ruchu. Agencja prowadzi również dochodzenie w sprawie systemu Autopilot firmy Tesla. Śledztwo zostało wszczęte przez amerykańskich urzędników po kilkunastu kolizjach, których powodem było ponoć używanie tego systemu.
Tesla musiała też w tym roku wprowadzić poprawkę oprogramowania do ponad 285 000 samochodów w Chinach. To większość pojazdów, które dostarczyła tam w ostatnich latach. Chodziło o rozwiązanie problemu z zabezpieczeniami zidentyfikowany przez tamtejszy urząd regulujący rynek motoryzacyjny.
Źródło: Bloomberg
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.