Hyundai i LG wybudują w Georgii fabrykę akumulatorów wartą 4,3 miliarda dolarów
Hyundai Motor Group i LG Energy Solution ogłosiły, że zbudują w południowo-wschodniej Georgii fabrykę akumulatorów o wartości 4,3 miliarda dolarów. Będzie ona wchodzić w skład nowego zakładu produkującego samochody elektryczne koreańskiego koncernu. Obie firmy będą inwestować wspólnie, a fabryka ma rozpocząć pracę pod koniec 2025 roku.
Prezes Hyundai Motor Co. Ltd., Jaehoon Chang, powiedział w oświadczeniu, że fabryka akumulatorów „stworzy silne podstawy do przewodzenia globalnej transformacji pojazdów elektrycznych”. Wyjaśnił, że firma chce przyspieszyć wysiłki na rzecz produkcji zelektryfikowanych pojazdów Hyundai i Kia w Ameryce Północnej.
Hyundai Motor Group koncentruje się na wysiłkach na rzecz elektryfikacji, aby zapewnić sobie pozycję lidera w globalnym przemyśle motoryzacyjnym – powiedział Chang.
W 2022 roku południowokoreański producent samochodów ogłosił, że zainwestuje 5,5 miliarda dolarów w montaż pojazdów elektrycznych i akumulatorów w Ellabell, na zachód od Savannah. Zakład ten ma zatrudniać 8100 pracowników i rozpocząć produkcję pojazdów w 2025 roku.
Garrison Douglas, rzecznik republikańskiego gubernatora Briana Kempa, poinformował, że fabryka akumulatorów, zatrudniająca 3000 osób, będzie częścią ogólnej liczby 8100 miejsc pracy, a inwestycja o wartości 4,3 miliarda dolarów wchodzi w skład wcześniej ogłoszonej kwoty 5,5 miliarda dolarów.
Fabryka Hyundai/LG będzie w stanie dostarczać akumulatory do 300 tys. pojazdów elektrycznych rocznie, co jest początkową przewidywaną produkcją sąsiedniego zakładu montażu pojazdów. Hyundai podał, że zakład w Georgii może w przyszłości zostać rozbudowany, aby produkować 500 000 pojazdów rocznie.
To jest dokładnie to, co przewidzieliśmy, kiedy Georgia znalazła się w Hyundai Metaplant w maju ubiegłego roku, a ten projekt jest najnowszym kamieniem milowym na drodze regionu do stania się stolicą pojazdów elektrycznych w kraju – przekazał Kemp w oświadczeniu.
Hyundai liczy na program dopłat
Zgodnie z amerykańską ustawą o redukcji inflacji, pojazdy elektryczne muszą być montowane w Ameryce Północnej, a określony procent ich części i materiałów użytych do produkcji musi pochodzić z Ameryki Północnej lub partnera wolnego handlu USA, aby kwalifikować się do pełnej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 USD.
Obecnie żadne pojazdy firmy nie kwalifikują się do programu, chyba że są leasingowane. Koreański koncern sprzeciwiał się wykluczeniu pojazdów wyprodukowanych za granicą, częściowo dlatego, że buduje fabryki w Ameryce. Kemp poparł to stanowisko, ale demokratyczny senator Jon Ossoff twierdzi, że Hyundai powinien poczekać, aż zacznie produkować pojazdy w kraju, używając amerykańskich akumulatorów.
Firma LG poinformowała, że będzie to jej siódma fabryka akumulatorów działająca lub będąca w budowie w Stanach Zjednoczonych, mówiąc, że” koncentruje wysiłki na rozszerzeniu produkcji w tym kraju, co jest jednym z przykładów tego, jak zachęty federalne przyciągają producentów”. Hyundai będzie potrzebował akumulatorów nie tylko do pojazdów produkowanych w Ellabell. Firma już montuje pojazdy elektryczne w swoim zakładzie w Montgomery w stanie Alabama, a w kwietniu ogłosiła, że rozpocznie montaż swojego elektrycznego dużego SUV-a Kia EV9 w fabryce Kia w West Point w stanie Georgia.
Źródło: Techxplore
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.