Chińskie BYD wyprzedziło Teslę w globalnej sprzedaży samochodów elektrycznych

BYD, chińska grupa motoryzacyjna wspierana przez Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, zdetronizowała Teslę Elona Muska i jest dziś największym na świecie producentem samochodów elektrycznych biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych egzemplarzy. To poważny sygnał, że dominacja Chin w tej branży gwałtownie rośnie.

Firma BYD z siedzibą w Shenzhen sprzedała w pierwszych sześciu miesiącach roku 641 000 pojazdów, co stanowiło ponad 300-procentowy skok w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. W tym czasie Tesla sprzedała 564 000 samochodów – amerykański gigant zrzuca winę na trudny drugi kwartał, w którym nastąpiły poważne zakłócenia łańcucha dostaw i sprzedaży w Chinach.

BYD S1 Pro EV

Wzrost sprzedaży BYD podkreśla umacniającą się pozycję Chin w branży energii odnawialnej. Kraj szczyci się przewagą skali i kosztów w dużej części łańcucha dostaw dla pojazdów elektrycznych, akumulatorów oraz energii wiatrowej i słonecznej.

Wyniki wyglądają imponująco – powiedział Jeff Chung, analityk rynku motoryzacyjnego z Citigroup, o wzroście sprzedaży BYD.

Hybrydy BYD są liczone jako pojazdy zeroemisyjne

BYD samochody elektryczne
Wiele modeli BYD to pojazdy hybrydowe typu plug-in, które wykorzystują duży akumulator oprócz tradycyjnego silnika, ale w Chinach są liczone jako pojazdy „zeroemisyjne”.

Chiński gigant, który jest częściowo własnością Berkshire Hathaway Buffetta, wyprzedził również południowokoreańskie LG jako drugi na świecie największy producent akumulatorów do samochodów elektrycznych, zaraz za chińskim Contemporary Amperex Technology, znanym jako CATL.

Według SNE Research z siedzibą w Seulu, BYD wyprzedził LG Energy pod względem miesięcznego udziału w rynku licząc od kwietnia tego roku. Było to częściowo spowodowane zakłóceniami w fabryce Tesli w Szanghaju po tym, jak najludniejsze miasto Chin zostało zmuszone do dwumiesięcznego zamknięcia w celu stłumienia fali przypadków koronawirusa.

Źródło: @PaulMaric

Tesla, wraz z kilkoma chińskimi producentami pojazdów elektrycznych, w tym Li Auto, Xpeng i Nio, została bardziej dotknięta lockdownami niż BYD, które skorzystało na tym, ponieważ większość fabryk firmy znajduje się w regionach i miastach, które nie ucierpiały z powodu najsurowszych ograniczeń.

W ubiegłym roku Chiny, największy na świecie rynek samochodowy, wyeksportowały ponad pół miliona pojazdów elektrycznych, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Według badaczy z Mercator Institute for China Studies, berlińskiego think-tanku, około jedna trzecia eksportu do Europy należała do europejskich marek będących własnością chińskich podmiotów (np. Volvo i MG), podczas gdy zaledwie 2 procent stanowiły marki Kraju środka.

Źródło: FT

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x